لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

معرفی کارخانه های تولید لوله و اتصالات در ایران


تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ --- کد خبر ۵۰۳

کشورمان ایران با بهره مندی منابع طبیعی و سوخت های فسیلی طی سال های اخیر همواره در حال رشد و توسعه در بخش های مختلف بوده است. یکی از مهمترین صنایع کشور، صنایع مربوط به نفت و گاز است. از طرفی با توجه به وسعت جغرافیایی ایران، انتقال منابع از اقسانقاط کشور به جاهای دوردست امری اجتناب ناپذیر است. در کنار صنعت نفت و گاز، می توان به صنایع نیروگاهی، فولاد، سیمان و ... نیز اشاره کرد که همواره در حال گسترش بوده اند. همچنین با توجه به رشد جمعیت و نیاز بیشتر جامعه به مسکن، اماکن رفاهی، بهداشتی مانند هتل ها، بیمارستان ها، مراکز تفریحی نیز نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است. با کمی دقت متوجه می شویم جهت توسعه و پیشرفت هر بخش از صنعت و ساختمان نیاز مبرم به ایجاد تاسیسات مکانیکی، الکتریکی، ایمنی، تجهیزات کنترلی و ابزار دقیق است. اما در این بین لوله ها و انواع آن نقش بنیادین ایفا می کند. بنابراین کاربرد گسترده لوله ها در کشور ما، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را به ایجاد کارخانه های لوله تشویق کرده است. در کشور ما طی چندین دهه ی اخیر و به تدریج به تعداد کارخانه های لوله سازی افزوده شده است و این افزایش با سرعت بیشتری ادامه دارد. از جمله مهمترین و پرکاربردترین لوله فلزی، می توان لوله های مانیسمان، لوله های درزدار و لوله های گالوانیزه را نام برد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. شرکت های دقیق کاوه ایرانیان، شرکت لوله اهواز، شرکت نورد لوله و پروفیل سپاهان، شرکت لوله سازی سپنتا، شرکت لوله سازی ساوه و گروه صنعتی درپاد تبریز از مهمترین تولید کنندگان انواع لوله ها هستند که مطابق با استانداردهای بین المللی فعالیت می کنند. در ادامه پایپ کالا به معرفی شرکت های تولید کننده لوله در کشورمان می پردازد.


شرکت لوله اهواز

شرکت نورد و لوله اهواز (سهامی عام) در سال 1346 و به منظور تولید کلاف ورق گرم فولادی، لوله های سیاه، لوله گالوانیزه و پروفیل تاسیس شد و در سال 1350 مورد بهره برداری قرار گرفت.
این شرکت با داشتن سابقه 40 ساله در زمینه تولید محصولات فولادی، تولیدات خود را با بالاترین کیفیت و طبق استانداردهای بین المللی عرضه می کند.

محصولات شرکت لوله اهواز

 انواع لوله های سیاه و پروفیل :

این شرکت انواع لوله های سیاه را مطابق استانداردهای BS-1387, ASTM A120, JIS G 3442, DIN 2441, DIN 2440, DIN 2458 تولید می کند.
انواع لوله های گالوانیزه بدون دنده و دنده شده
لوله های گالوانیزه شرکت نورد و لوله اهواز از سایز ¾ تا 6 اینچ مطابق با استاندارد EN ISO 1461 تولید می شود.
 انواع لوله های گاز:
لوله های گاز اهواز API از سایز ¾ تا 6 اینچ و تحت فشار هیدروستاتیک تا 180 بار و همچنین تست غیرمخرب تولید می شود.
 انواع تسمه ورق تخت:
کلاف ورق گرم فولادی آجدار از ضخامت 3 الی 8 میلیمتر با ارتفاع آج 0.5 الی 2 میلیمتر تولید میشود.

فرآیند تولید شرکت نورد و لوله اهواز

شرکت نورد و لوله اهواز شامل کارخانه های تولید اکسیژن، برشکاری، کارخانه نورد، کارخانه گالوانیزاسیون و اسیدشویی و روغنی نمودن ورق می باشد. کارخانه لوله سازی شماره 1 این شرکت ظرفیت تولید 40000 تن لوله درزدار فولادی از سایز 2.1/2 الی 6 اینچ را دارد و کارخانه شماره 2 آن با ظرفیت نامی 40000 تن لوله درز جوش فولادی علاوه بر تولید لوله های سیاه از سایز ¾ تا 4 اینچ قادر به تولید لوله های فشار قوی گاز و مقاطع چهارگوش است.
همچنین این شرکت، ساخت کارخانه های تولید آهن اسفنجی و تولید ورق ضدزنگ STAINLESS STEEL را با سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در دست اقدام دارد.
لوله های سیاه تولید شده این شرکت مطابق استاندارد BS 1387 همراه با اتصالات مناسب ، کاربرد وسیعی در خدمات آبرسانی، بخار با فشار کم، هوای فشرده، گاز و نفت دارند و مطابق استاندارد ASTM A120 ,ISO 65 ,JIS G3442 ,DIN 2440 ,DIN 2441, DIN2458 تولید می شوند.

خرید لوله و اتصالات مانیسمان


شرکت لوله های دقیق کاوه ایرانیان

شرکت لوله های دقیق کاوه ایرانیان اولین تولید کننده لوله های بدون درز بخش خصوصی کشور است که نزدیک به 20 سال تجربه در زمینه تولید لوله های بدون درز دارد. این شرکت در سال 1374 تاسیس و در سال 1377 به بهره برداری رسید. این شرکت به منظور تولید سالانه پانزده هزار تن تیوب بدون درز به روش کشش سرد و همچنین هفتاد پنج هزار تن لوله بدون درز به روش نورد گرم فعالیت می کند. این شرکت با داشتن خطوط تولیدی مدرن محصولاتی باکیفیت را تولید می کند و همکاری های مشترک زیادی با تولیدکنندگان مطرح این محصول در دنیا دارد. محصولات تولیدی این شرکت پس از طی مراحل کنترل کیفی روانه بازار می شوند.

صنایع مورد استفاده لوله های دقیق کاوه ایرانیان  :

  • انتقال نفت و گاز و مواد پالایشگاهی
  • واحدهای پروسس پالایشگاهی
  • خطوط شبکه گازرسانی
  • سیستم حمل مایعات هیدروکربنی
  • لوله های گاز شهری
  • انتقال سیالات پرفشار

کاربرد تیوب های بدون دقیق کاوه ایرانیان :

  • مبدل های حرارتی
  • دیگهای بخار
  • تیوب های دقیق خودرو
  • تیوب های انتقال فشار هیدرولیکی
  • تیوب های ضدانفجار
  • بوشن های صنعتی
  • لوله های کاندوئیت

لوله های تولیدی این شرکت مطابق استانداردهای DIN ،JIS ،BS ،ASTM ،ASME ،API ،EN و در ضخامت 0.9 میلی متر تا 15 میلی متر می باشد. قطر خارجی این لوله ها بین 6 میلی متر تا 141 میلی متر بوده و تا طول 20 متر نیز تولید می گردد. کارخانه لوله های کاوه دقیق ایرانیان در زمینی به مساحت 29 هزار متر مربع و با زیربنای 21 هزار متر مربع در شهر صنعتی و کاوه شهرستان ساوه قرار دارد.

محصولات شرکت کاوه دقیق را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

این شرکت در کنار تولید انواع لوله بوش های صنعتی و فولادی مورد استفاده در قطعات اتومبیل را تولید می کند و همچنین به صورت انحصاری لوله های فشار قوی HP ویژه کیت های گازسوز خودروهای CNG را تولید می کند. قیمت لوله های کاوه دقیق نسبت به لوله های چینی بیشتر است اما از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. این شرکت جزء وندور لیست شرکت های معتبر از جمله شرکت ملی پتروشیمی، شرکت ملی گاز ایران، شرکت سازه گستر است. همچنین این شرکت مطابق سفارش مشتری و در طول، جنس، قطر و ضخامت دلخواه آنان و در رنج های مختلف محصولات را تولید می کند.


شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی سپاهان است. این شرکت لوله های پایه، لوله های دقیق و فوق دقیق مورد نیاز برای صنایع مختلف را به صورت درز مخفی تولید می کند.

تاریخچه شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان با هدف تامین نیازهای صنایع مختلف به لوله های مختلف در سال 1383 تاسیس شد و در سال 1390فعالیت خود را به عنوان شرکت مستقل آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت لوله های درز مخفی، لوله های بدون درز مانیسمان از جنس کربن استیل و آلیاژهای فولادی دیگر تولید می کند.

موقعیت مکانی شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان

کارخانه این شرکت در 25 کیلومتری شهر اصفهان و در مساحتی بیشتر از 80 هزار مترمربع واقع شده است و با توجه به موقعیت مناسب این کارخانه امکان ارسال آسانتر محصولات وجود دارد.

ویژگی های محصولات لوله سپاهان

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان با استفاده تکنولوژی های روز دنیا انواع لوله های درز مخفی و بدون درز را مطابق استانداردهای ASTM ,DIN ,BS ,JIS و ... و با قطر خارجی 10 الی 88 میلی متر و ضخامت 1 تا 7.5 میلیمتر و تا طول 18متر تولید می کند.
شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان برای تولید لوله های درزدار و بدون درز مانیسمان از فرآیندهای کنترل کیفی سطح بالای استفاده می کند و محصولات را با خواص متالورژیکی ،مکانیکی و شیمیایی مناسبی تولید می کند.

تعدادی از آزمایشات انجام گرفته بر روی محصولات کارخانه نورد و لوله پروفیل سپاهان عبارتند از:

  • کنترل چشمی
  • تست جریان گردابی
  • تست هیدروستاتیک
  • آزمون سختی سنجی
  • آنالیز شیمیایی
  • کنترل ابعادی

کارخانه لوله سپنتا

شرکت صنعتی سپنتا اولین تولید کننده پروفیل های فولادی در ایران است که در سال 1340 در تهران به بهره برداری رسید. این شرکت خطوط تولید خود را توسعه داده و با راه اندازی کارخانه اهواز تولیدات این بخش را به 300 هزار تن در سال رسانده است. کارخانه تهران این شرکت هم اکنون با ظرفیت رسمی 140 هزارتن انواع لوله و پروفیل فولادی و لوله و اتصالات گالوانیزه فعالیت می کند. تولیدات شرکت سپنتا استاندارد 3360 برای لوله های گاز خانگی، استاندارد 3574 برای لوله های گاز شبکه و استاندارد 3765 برای لوله های فولادی گالوانیزه را داراست و با داشتن تاییدیه شرکت ملی گاز ایران انواع لوله های سیاه شوفازی، گازی و گالوانیزه را تولید می کند.
محصولات شرکت سپنتا شامل انواع لوله گالوانیزه سبک، لوله گالوانیزه سنگین، لوله فولادی برق گالوانیزه، لوله گازی، لوله های مبلی، لوله های شوفاژی و لوله های سیاه می باشد. لوله های گالوانیزه سپنتا در دو نوع سبک و سنگین موجود می باشند و به صورت گرم گالوانیزه می شوند و معمولا در سیستم های لوله کشی سرد و گرم ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های گالوانیزه سپنتا بیشتر به همراه اتصالات توپی برزیل و مک چین مورد استفاده قرار می گیرد.


کارخانه لوله ساوه

کارخانه نورد و پروفیل ساوه در سال 1354 و ظرفیت 50000 تن در سال تاسیس شد. تنوع محصولات این شرکت بالا بوده و هم اکنون 2000000 تن در سال انواع مقاطع فولادی در سایزهای گوناگون تولید می کند.

محصولات کارخانه نورد و پروفیل ساوه

محصولات شرکت لوله و پروفیل ساوه شامل پروفیل های فرم دار صنعتی، لوله های فولادی گاز خانگی و آبرسانی، لوله های صنعتی و لوله های فولادی گاز شبکه می باشد.
لوله های گاز و آب این شرکت از سایز ¼ اینچ تا 6 اینچ تولید می شود و در انواع لوله های سیاه و گالوانیزه و کلاس های سبک و سنگین به روش E.R.W تولید می شوند.
محصولات تولیدی این شرکت استاندارد هایی همانند DIN2440 ,DIN 2441 ,BS 1387 ,ISIRI 3360 ,ISIRI 3765 را برآورده کند.

روش های تولید لوله ساوه

روش ERW
این روش برای تولید لوله های با قطر خارجی 10 الی 610 میلیمتر و ضخامت 0.7 تا 20.6 میلی متر و از طول 4 متر الی 13 متر در مراحلی شامل فرمدهی، جوشکاری، سایزینگ و در نهایت بسته بندی و آزمونهای بازرسی اعمال می شود.

استاندارد تولید لوله ساوه

  • استانداردهای کنترل کیفیت گالوانیزاسیون مطابق: DIN EN 10240 , DIN 2444 است.
  •  استاندارد ورق های نوردی مطابق: DIN 1623-1 , DIN EN 10025 , API 5L است.
  • استانداردهای قوطی های صنعتی و ساختمانی: EN 10219-2 / DIN 2395-3 است.

این کارخانه از چندین فاز تشکیل شده است. فاز 1 تولید این کارخانه شرایط را برای تولید لوله با قطر خارجی 10 میلیمتر الی 168 میلی متر را با سرعت 160 متر بر دقیقه فراهم می کند. فاز 2 این کارخانه نیز برای جلوگیری از خوردگی لوله های آب و گالوانیزه کردن گرم لوله ها می باشد. همچنین فاز 3 این کارخانه برای تولید لوله های با قطر خارجی 60 الی 610 میلی متر و تا ضخامت 20 میلی متر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
محصولات شرکت نورد و لوله ساوه علاوه بر تولید داخل به کشورهای خارجی نیز صادر می شود که در این بین لوله گالوانیزه ساوه، لوله های سیاه و مقاطع صنعتی سهم بیشتری از صادرات را به خود اختصاص می دهند.


گروه صنعتی درپاد تبریز

کارخانه های گروه صنعتی درپاد در سال 1380 و در زمینی به مساحت 40 هکتار تاسیس شد. این کارخانجات ظرفیت تولید 710 هزار تن محصول از جمله ورق گالوانیزه، انواع لوله های گالوانیزه، مبلی، صنعتی، آبرسانی، انواع قوطی های مربع و مستطیل(صنعتی و ساختمانی)، انواع پروفیل های باز و بسته، گاردریل و مقاطع خاص مانند بیضی با ظرفیت 710 هزار تن در سال تاسیس شد. با افتتاح طرح های توسعه ای ظرفیت تولید این کارخانه به 500 هزار تن در سال رسید. این گروه از بزرگترین تولید کنندگان لوله های گالوانیزه آبرسانی در کشور و منطقه است.
گروه کارخانجات درپاد استانداردهای ISIRI 7597(ورق گالوانیزه)، ISIRI 3360 (استاندارد ملی لوله های گازرسانی)، ISIRI 3576(استاندارد ملی لوله های آبرسانی) را در برنامه کاری خود قرار داده است.

محصولات تولیدی گروه صنعتی درپاد

کارخانجات گروه صنعتی درپاد خطوط تولید منحصربفردی دارد از جمله :

  • لوله های صنعتی درزدار از سایز ¼ الی 4 اینچ در شش خط تولید و ظرفیت 300 هزار تن در سال
  • لوله های گالوانیزه از سایز ½ الی 4 اینچ با ظرفیت 100 هزار تن در سال
  • لوله های آب و گاز از سایز ½ الی 4 اینچ با ظرفیت تولید 100 هزار تن در سال
  • لوله های درز مخفی با تکنولوژی روز اروپا(SRW) از کشور اسپانیا از سایز ½ الی 2 اینچ و ظرفیت تولید 100 هزار تن در سال

کنترل های کیفی فرآیند تولید محصولات درپاد 

  • آزمونهای ابعادی
  • آزموننهای خواص مکانیکی و شیمیایی
  •  آزمون کشش
  • تست خمش
  • آنالیز شیمیایی

لوله های آبرسانی و گالوانیزه درپاد در سایزهای ½ الی 4 اینچ در سه نوع سبک، متوسط و سنگین تولید می شوند. لوله های گالوانیزه درپاد به روش غوطه وری گرم تولید می شوند و در آبرسانی ساختمان ها و همچنین ساخت گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد.


 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');