لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

راهنمای خرید عایق لوله


تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ --- کد خبر ۵۱۸

خرید عایق لوله

عایق معمولاً وسیله‌ای برای جلوگیری از اتلاف حرارت یا جلوگیری از نفوذ آن می‌باشد. ساختمانی که با انرژی کارآمد طراحی شده باشد باید حتماً سیستم‌های لوله‌کشی داخلی را مورد توجه قرار داده و از متریال‌های عایق متناسب با کاربری و با ضخامت درست استفاده نماید. عایق‌کاری سیستم‌های مکانیکی باعث می‌شود تا از بروز چگالش، نفوذ رطوبت و خراب شدن سیستم جلوگیری شود.

عایق کاری لوله های آب ساختمان بهترین راهکار برای پیشگیری از هدررفت انرژی و مصرف سوخت اضافی در سیستم تاسیساتی ساختمان است که نه تنها شامل عایق کاری لوله ها بلکه شامل عایق کاری دیگ مرکزی و مخزن حرارتی نیز میشود. با عایق کاری لوله های آب گرم مانع سرد شدن آب شده و از مصرف سوخت اضافی پیشگیری میکنیم و با عایق کاری لوله های سرد مانع از یخ زدگی آب لوله ها در فصل زمستان خواهیم شد. 

عایق ها الاستومری راهی برای جلوگیری از فرار حرارت می باشد که می تواند کمک بسیار زیادی به لوله کند. به عنوان مثال پکیج خود را در نظر بگیرید که لوله های آب گرم خروجی آن عایق نشده باشد و در منطقه سردسیری زندگی می کنید و هنگامی که دوش حمام را باز می کنید نمی توانید از آب گرم استفاده کنید و مجبور می شوید که درجه حرارت دستگاه خود را بالا ببرید ، بالا رفتن درجه حرارت دستگاه باعث زیاد شدن هزینه های شما می شود.

عایق الاستومری چیست

عایق الاستومری از بهترین و کارآمدترین عایق ها در هر دو دسته عایق های حرارتی و برودتی محسوب می شود. از مواد تشکیل دهنده این عایق ها می توان به اتیلن و پروپن اشاره کرد که علاوه بر استحکام زیاد، بسیار انعطاف پذیر نیز هستند. از آنجا که عایق های الاستومری نقش بسزایی را در حفظ محیط زیست ایفا می کنند، می توان آن ها را به جای عایق های معدنی حرارتی و برودتی قدیمی مانند پشم شیشه و پشم سنگ به کار گرفت، چرا که در ترکیب مواد سازنده این نوع از عایق ها، مواد مضر و زیان آور که سلامت محیط و انسان را در مخاطره قرار دهد، وجود ندارد و می توان با آسودگی خاطر این عایق ها را برای انواع فعالیت های ساختمانی و صنعتی به کار گرفت.

عایق  الاستومری بدلیل ساختار سلول بسته ،مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب ، آلودگی و گرد وخاک دارد اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب ،مقاومت پایینی داشته  و با نفوذ رطوبت  و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی ان کاسته می گردد. به دلیل عدم مقاومت پشم شیشه در مقابل رطوبت و بخار، در صورت نصب در فضای باز، استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل های آلومینیومی امری اجباری تلقی می گردد .همچنین عایق الاستومریک، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض ، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد وغبار بوده در صورتیکه تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد.. در بسیاری از گزارش ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان ریه عنوان شده است. توصیه اکید می شود که کارگران و عایق کاران، هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

عایق الاستومری مقاوم در برابر خوردگی بوده اما پشم شیشه  به شدت دچار خوردگی می شود.همچنین نصب عایق های الاستومری بدلیل استفاده از خودبست بسیار آسان بوده وبرای محیط هایی که فضای کاری زیادی ندارند مناسب می باشد.اما نصب عایق های پشم شیشه در چند مرحله صورت می گیرد.علاوه برآن، ضریب انتقال حرارت عایق های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالیکه ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می شود.عمر مفید بالای عایق های الاستومری از دیگر مزایای این عایق نسبت به عایق پشم شیشه به شمار می رود. قیمت عایق الاستومری در مقایسه با عایق پشم شیشه تا حدودی بالاست اما مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این عایق قیمت بالای آن را توجیه می کند.

  • مقاوم در مقابل خوردگی
  • ضریب مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ بخار آب (7000 ≥ µ)
  • بسیار سبک با وزن مخصوص 45 الی 65 کیلوگرم بر متر مکعب
  • مقاوم در برابر خوردگی در شرایط بسیار بد آب و هوایی
  • سازگار با محیط زیست، بدون انتشار گازهای CFC و HCFC
  • ضریب انتقال حرارت بسیار پایین
  • نصب و تعمیر آسان و سریع
  • مقاومت بالا در برابر انتقال صدا در کانال های هوا و لوله ها
  • مقاومت بالا در برابر ترکیبات آروماتیک و هیدروکربن ها
  • مقاومت بالا در برابر روغنها، اسیدها و بازها
  • بدون تولید ریزگرد و غبار
  • انعطاف پذیر
  • مقاوم در مقابل فشار و ضربه
  • غیر سمی
  • عدم امکان رشد قارچ ها و باکتری ها در آن

عایق های الاستومری در رنگ سیاه تولید میگردد و عموما به دو صورت زیر می باشند :

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای

یکی از انواع ظاهری عایق های الاستومری مربوط می شود به عایق لوله ای که ظاهری شبیه به لوله را دارد و به صورت آماده برای عایق کاری لوله می باشد . عایق های لوله ای دارای سایزهای محدود می باشد و برای همه سایزهای رایج لوله موجود نمی باشد.

عایق الاستومری لوله ای جزو عایق های حرارتی و برودتی محسوب می گردد که مانع از چگالش در لوله های آب سرد شده و از یخ زدگی آنها جلوگیری بعمل می آورد.همچنین در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما و گرما می گردد.عایق های لوله ای الاستومری، از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی ممانعت می کنند.این عایق ها موجب صرفه جویی انرژی در سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه می گردند.

عایق الاستومری لوله ای بصورت عایق الاستومری لوله ای ساده ،عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم و عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور عرضه می گردد که نوع ساده آن جهت عایقکاری در فضاهای بسته و نوع با روکش آلومینیوم در ضخامت های مختلف برای استفاده در محیط های باز بکار گرفته می شود.

با توجه به میزان دما سیال و اختلاف دما با محیط بیرون و همچنین میزان اهمیت هدر نرفتن حرارت ضخامت عایق لوله ای مشخص میگردد . ضخامت های رایج عایق لوله ای الاستومری عبارتند از : 9میلی متر – 13 میلی متر – 19 میلی متر – 25 میلی متر و 32 میلی متر . در بین ضخامت های مذکور می توان ضخامت 9 میلی متری را رایج ترین آن ها دانست و در بسیاری از ساختمان ها و پروژه ها نرمال می باشد .

خرید عایق لوله ای دارک فلکس

عایق های لوله ای  الاستومری سبک و انعطاف پذیر بوده  و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند.استفاده از این عایق ها موجب صرفه جویی درهزینه های انرژی شده وعملیات نصب آن براحتی صورت می گیرد. عایق لوله الاستومری مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و بخار، خوردگی، رشد قارچ و کپک ، آتش، روغن و مواد شیمیایی داشته و بدون HCFC, HFC, CFC و گرد و غبار و الیاف می باشد.ضمنا هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی برای کاربر یا نصاب ایجاد نمی کند.نگهداری و نظافت آسان از دیگر مزایای این دسته از عایق های الاستومری به شمار می رود.

نحوه اجرای عایق لوله ای

برای اجرا عایق های لوله ای می بایست در ابتدا برش طولی در عایق ایجاد کرد و سپس بروی عایق سوار کرد و پس از آن با چسب مخصوص روی آن را می پوشانند .

عایق های الاستومری رولی

عایق های الاستومری رولی

برای لوله هایی با سایز بزرگتر از 3 اینچ ، عایق لوله ای موجود نمی باشد ( سایز 4 اینچ بسیار کم می باشد ) و در این صورت می بایست از عایق های رولی الاستومری استفاده کرد . عایق های رولی علاوه اینکه برای لوله استفاده می شود ، می توان برای عایق کاری کانال ها نیز از این نوع عایق استفاده کرد. عایق های رولی شامل ضخامت های 6 میلی متر ، 10 میلی متر ، 13 میلی متر ، 19 میلی متر و 25 میلی متر می باشد که همانند عایق های لوله ای با توجه به میزان حرارت سیال ضخامت عایق رولی را انتخاب خواهیم کرد .

خرید عایق رولی دارک فلکس

این عایق حتی اگر در برابر ضربات مکانیکی آسیب ببیند، قسمت آسیب دیده آن نیز در مقابل جذب رطوبت و رشد قارچ ها و باکتری ها مقاوم است. عایق حرارتی برودتی فوم الاستومری سلول بسته نیاز به کاور و یا پوشش برای جلوگیری از نفوذ رطوبت ندارد؛ زیرا ساختار سلول بسته آن اصولاً آب را به خود جذب نمی نماید.
همچنین در صورت نیاز به مقابله بیشتر با رشد قارچ، این عایق به سادگی تمیز می گردد. فوم الاستومری چسبدار عایق الاستومریک یا عایق حرارتی و برودتی الاستومری سلول بسته به دلیل صلبیت در مقابل فشار مقاومتر است؛ بنابراین خاصیت عایق بودن خود را نسبت به عایق پشم شیشه در مقابل فشار بیشتر حفظ می نماید. این عایق های نسل جدید از سلول های بسته تشکیل گردیده است که در فضای بسته سلول ها، گاز نیتروژن پر شده است. این سلول های غیر متصل، در مقابل رطوبت و فشار مقاومتر بوده و ضریب انتقال حرارت پایین تری دارند. از دیگر خواص و مزایای عایق الاستومری یا عایق الاستومریک می توان به عدم وجود گازهای CFC و HCFC در ساختار آن اشاره نمود.

نحوه اجرای عایق های رولی

برای اجرای عایق رولی ابتدا می بایست سطحی که میخواهیم عایق کاری را با چسب مخصوص این کار آماده کنیم و سپس عایق را بروی سطح بچسبانیم. توجه شود که عایق های رولی و لوله ای را می توان پشت چسبدار و همچنین با روکش آلومینیومی می توانآماده که برای حفظ دمای بیشتر ، اجرای راحتتر و محافظت از لایه های خارجی عایق می باشد.

جهت خرید انواع عایق لوله با شماره 02188758699تماس حاصل فرمایید. همچنین برای مشاهده لیست قیمت و کاتالوگ به لینک زیر مراجعه فرمایید :

خرید عایق لوله


 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');