لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

توالت ایستاده اورینال


تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ --- کد خبر ۵۰۹

تاریخچه اورینال

توالت-یورینال

در نگاه نخست، دستشویی‌های عمومی زمینه ویژه‌ای برای تحلیل فرهنگی در جوامع مختلف نیستند. با این حال، توالت‌های ایستاده به یکی از موضوعات مهم جهت تحلیل‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی طی 150 سال گذشته تبدیل شده‌اند. یکی از فرصت‌های تحقیقاتی اصلی در این مورد، موضوع جنسیت است؛ به‌طوری که تقریبا چیزی نزدیک به 100 درصد توالت‌های ایستاده برای استفاده مردان طراحی شده‌اند. با این حال، تاریخ توالت ایستاده با منطقی فراتر از جنسیت، از جمله تغییر در معماری، بیان هنری و جنبش سبز شدن آمریکا در هم تنیده است.

اگرچه به عقیده بسیاری، قدیمی‌ترین اورینـال (توالت ایستاده) که چند سال پیش در سریلانکا پیدا شد، متعلق به قرن نهم است اما تاریخچه رسمی و شناسنامه‌دار آن مربوط به آمریکا است. از زمان ظهور در ایالات متحده پس از جنگ داخلی، توالت ایستاده نقش مهمی در تغییرات مهم در تاریخ آمریکا ایفا کرده است که بسیاری از آن‌ها پیشرفت اجتماعی را نیز دربر می‌گیرد.

توالت ایستاده برای اولین بار بلافاصله پس از جنگ داخلی در ایالات متحده، ثبت اختراع شد؛ درست همزمان با مقطعی که اندرو رنکین دستگاه شستشوی عمودی را در سال 1866 معرفی کرد. این دستگاه از محبوبیت گسترده‌ای در شهرهای بزرگ شمالی آمریکا برخوردار بود؛ شهرهایی که بسیاری از آن‌ها پس از پایان جنگ داخلی و دوره بازسازی متعاقب آن در جنوب آمریکا، شاهد مهاجرت گسترده بودند. شهرهایی مانند نیویورک و شیکاگو شاهد انفجار عظیم جمعیتی بودند و نیاز به تعمیرات اساسی سیستم‌های فاضلاب عمومی در آن‌ها حس می‌شد؛ به‌طوری که مسئولان شهر نیویورک مجبور بودند آب را از سرزمین‌های کوهستانی بسیار دور به سمت این شهر هدایت کنند.

با گذشت سال‌ها از اختراع این سیستم اما سرعت تغییر عملکرد و طراحی آن در سی سال گذشته با روندی افزایش همراه بوده که دلیل آن را نیز باید در همگام‌سازی سازندگان با انواع تغییرات فرهنگی و فشارهای اجتماعی کنکاش کرد. از طرفی، افزایش تمایل کودکان به همراهی والدینشان در مکان‌های مختلف عمومی مانند رستوران‌ها، تئاترها و … تولید توالت‌های ایستاده کوچکتر برای کودکان را ضروری می‌کند. از سوی دیگر، در برخی سرویس‌های بهداشتی بزرگ‌تر که در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها ساخته شده‌اند، توالت‌های ایستاده بزرگ‌تری را می‌توان یافت که برای افراد قدبلندتر ساخته شده‌اند؛ بنابراین، جای تعجب نیست اگر در یک مکان عمومی شاهد سایزهای مختلفی از این نوع توالت‌ها باشیم.

فرودگاه‌ها را می‌توان یکی از پیشتازان عرصه تکنولوژی بدون لمس در حوزه سرویس‌های بهداشتی نامید که نه‌تنها در زمینه توالت‌ها، بلکه در مواردی چون استفاده از صابون، آب و دستمال کاغذی از تکنولوژی بدون لمس بهره می‌برند. توالت‌های ایستاده غیرلمسی که از حسگر تشخیص حرکت مادون قرمز برای تشخیص زمان مناسب شست‌وشوی اتوماتیک بهره می‌برند، بازتاب مستقیمی از نگرانی‌های فزاینده درباره جهانی‌گرایی و امکان جابه‌جایی سریع از یک قسمت از جهان به بخش دیگر است.

سفر ارزان‌تر و سریع‌تر به معنای مسافرت بیشتر مردم از یک منطقه به منطقه دیگر است و به‌طور تصاعدی پتانسیل انتشار میکروب‌ها و بیماری‌ها را در مناطقی با مقاومت طبیعی کم یا زیاد افزایش می‌دهد. به‌عنوان قطب اصلی سفرهای بین‌المللی در جهانی‌گرایی صعودی سال‌های گذشته، فرودگاه‌ها اولین مؤسساتی بودند که نوآوری‌های جدیدی را در جهت به حداقل رساندن تماس انسان با میکروب‌ها به کار گرفتند.


توالت ایستاده چیست؟

اورینال و یا توالت ایستاده به نوعی از سرویس فرنگی میگویند که معمولا مناسب جهت استفادۀ آقایان در اماکن عمومی استفاده می شود. این نوع سرویس ایستاده به دلیل راحتی استفاده و نظافت آسانتر امروزه در بسیاری از اماکن عمومی استفاده میگردد. این نوع از توالت های فرنگی مزست های بسیاری دارند. از جمله مهمترین مزایای توالت های ایستاده می توان به مصرف آب بسیار پایین آن ( معمولا در حدود ۱ لیتر ) نصبت به فرنگی های معمول است، اشاره نمود. از مزایای دیگر نظافت بیشتر نصب به فرنگی های معمول به دلیل تماس نداشتن بدن با سرویس فرنگی و سیستم های عملکرد خودکار فلاش تانک این نوع فرنگی هاست. همچنین برای استفاده از توالت ایستاده نصبت به فرنگی های معمول زمان کمتری لازم است.

این نوع توالت معمولا در حالت ایستاده استفاده می‌شود. توالت‌های ایستاده دارای سه روش شست‌وشوی دستی، شست‌وشوی اتومات و بدون شست‌وشو هستند که به آن‌ها اورینال بدون آب نیز اطلاق گفته می‌شود. این دسته از توالت‌ها هم به صورت تکی (به‌همراه یا بدون دیوار محافظتی) و هم به صورت ردیفی و بدون دیوار پوشاننده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توالت ایستاده سرپایی شباهت زیادی هم به توالت فرنگی وال هنگ دارد با این تفاوت که محلی برای نشستن وجود ندارد و به اصطلاح توالت ایستاده مردانه گفته می شود. از آنجایی که تمیز کردن و نگهداری توالت اورینال (urinal) نسبت به توالت ایرانی خیلی راحتر می باشد به این جهت بیشتر توالت های عمومی ,آزمایشگاه ها ,باشگاه ها, ورزشگاه ها و ... استفاده می شود.


مزایای توالت ایستاده

این سیستم های توالت که تاکنون چندان در ایران متداول و رایج نبوده، اخیراً به دلیل مزایایی که دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و استفاده از آنها در حال افزایش می باشد.

در هنگام طراحی و ساخت یک ساختمان جدید و یا در حین بازسازی سرویس بهداشتی و حمام، تقریبا کمتر اتفاق می افتد که صاحبان آنها توالت فرنگی ایستاده را به عنوان سرویس بهداشتی اصلی، در نظر گرفته و نصب کنند.

اما از آنجایی که توالت فرنگی ایستاده از نظر نصب آسان تر است و مصرف آب بسیار کمتری نسبت به توالت های سنتی دارد، جدیداً بسیاری از صاحبخانه ها نیز از این سرویس به عنوان یک آپشن جانبی برای سرویس حمام خود استفاده می کنند.

در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان دستگاه های توالت فرنگی ایستاده، مدل های زیبایی را طراحی کرده و آن را به بازار عرضه کرده اند که می توان هم در خانه و هم در سرویس های بهداشتی عمومی و آزمایشگاه ها از آن استفاده نمود.

مزایای دیگر داشتن چنین سرویس بهداشتی چه در خانه و چه در یک سرویس بهداشتی عمومی عبارت است از:

  • طراحی بهداشتی آن که می تواند به سرعت تمیز شود
  • هزینه های پایین نگهداری
  • صرفه جویی در فضای مورد نیاز

ابعاد و استانداردهای نصب توالت ایستاده

استاندارد-توالت-ایستاده

در محلی که قرار است توالت فرنگی ایستاده نصب شود، باید تمهیدات جانبی برای لوله کشی آب، جا لباسی دیواری و منبع تامین آب در نظر گرفته شود.

پیش از نصب ابتدا الگوی مورد نظر خود را روی دیوار و در محل مورد نظر بکشید و مطمئن شوید که سطح و ارتفاع آن مناسب است.

ارتفاع لبه توالت فرنگی ایستاده به طور کلی 24 اینچ یا شصت سانتی متر بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد، اما ممکن است بر اساس اولویت کاربران تغییر کند و بالاتر یا پایین تر نصب شود.

معمولا ارتفاع استاندارد توالت ایستاده اورینال بر اساس عکس بالا می باشد. برای کاربری مورد نظر خود و با توجه به مدل توالت انتخابی ، بهتر است با فروشنده و نصاب پیش از اجرا مشورت نمایید.


توالت ایستاده پارس سرام

توالت ایستاده اورینال ساده پارس سرام

توالت-ایستاده-پارس-سرام

(جهت خرید بر روی عکس کلیک نمایید)


توالت ایستاده اورینال روشویی دار پارس سرام

توالت-ایستاده-پارس-سرام

(جهت خرید بر روی عکس کلیک نمایید)

چینی بهداشتی پارس سرام علاوه بر توالت ایستاده تولید کننده انواع چینی بهداشتی از جمله : توالت فرنگی، توالت ایرانی ، انواع روشویی کابینتی ، روشویی پایه دار و زیر سنگی می‌باشد . محصولات تولیدی‌ این کارخانه دارای حداقل میزان جذب آب که این عدد به صفر می‌رسد، همچنین پارس سرام از رضایت بالای خریدارانش برخوردار می باشد .


قیمت توالت ایستاده

قیمت توالت مردانه اورینال طبق بقیه محصولات خارجی و وارداتی نسب به کیفیت لعاب و برند ها قیمت های متفاوتی در بازار دارند و علاوه بر این بعضی از آپشن ها هم روی قیمت تاثیر دارند. جهت اطلاع از قیمت ها و مشاوره خرید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید :

02188758699

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');