لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

انواع لوله پلی اتیلن


تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ --- کد خبر ۵۲۲

پلی اتلین ها دارای خانواده بسیار گسترده ایی از لوله و اتصالات می باشند که برای انتقال مواد و سیالات متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند . از لوله و اتصالات پلیی اتیلن برای انتقال آب ، گاز و مواد فضلابی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین مصارف لوله های پلی اتیلن برای انتقال آب و آبیاری کشاورزی می باشد که به اتوجه به اتصالات متنوعی که این گروه از لوله و اتصالات دارد می توان از روش هایی نظیر آبیاری قطره ای استفاده نمود.

لوله و اتصالات پلی‌اتیلنی می‌تواند بهترین گزینه برای سیستم‌های انتقال سیالات در پروژه‌های مختلف صنعتی، نیروگاه‌ها، خطوط انتقال فاضلاب، سیستم‌های آبیاری تحت فشار قطره‌ای و بارانی، خطوط انتقال گاز، خطوط انتقال آب و شبکه‌های آبرسانی باشد. این لوله ها در مقایسه با لوله‌های بتنی یا سیمانی سبک تر بوده و سرعت تولید بالایی دارند. در مقایسه با لوله‌های فلزی نیز این لوله‌ها سبکتر، مقاوم در برابر خوردگی در مقابل سیالات مختلف از جمله اسید‌ها و مواد قلیایی هستند.

این نوع از انواع لوله دارای تغییر پذیری، مقاومت و دوام بسیار بالایی می باشد که توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای لوله های آهنی، چدنی، PVC و غیره باشد و سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد. لوله پلی اتیلن نسبت به لوله های آهنی، چدنی، PVC و غیره دارای مقاومت و دوام بالاتری می باشد و در چند دهه قبل در خطوط انتقال و لوله کشی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و خطوط انتقال آب در مصارف ساختمانی و کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است و جایگزین مناسب و مقرون به صرفه ای نسبت به سایر لوله ها بوده است. با وجود مزیت های استفاده از لوله پلی اتیلن این سری از لوله ها در سال های گذشته در اکثر پروژه های آب و گاز و فاضلاب کشور مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل صاف و مسطح بودن داخل لوله های پلی اتیلن به هیچ وجه دچار رسوب گرفتگی نمی شود و به مرور زمان این لوله ها پوسیده و یا دچار خوردگی نمی شوند بنابراین برای انتقال آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی می باشد. لوله های پلی اتیلن از جنس HDPE تولید می شود که دارای انعطاف پذیری خوب و در برابر خمیدگی بسیار مناسب می باشد که عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به سایر لوله ها دارد.


دسته بندی لوله های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن آبرسانی
لوله پلی اتیلن گازی
لوله پلی اتیلن فاضلابی

روش تولید لوله گالوانیزه

لوله پلی اتیلن آبرسانی

از این نوع از لوله های پلی اتیلن به منظور انتقال آب و آب شرب استفاده می شود. بیشترین مصرف این لوله ها در صنعت کشاورزی می باشد. لوله های پلی اتیلن آبرسانی معمولا در فشار های 6 تا 16 بار و برای موارد حساس در فشار 20 بار در سایز های 20، 25، 32، 40، 50، 63، 75، 90، 110، 125، 140، 160، 180، 200، 225، 250، 280، 315، 355، 400، 450، 500، 560 و 630 میلی متر تولید می شوند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

این لوله ها معمولا دو جداره بوده و در انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های پلی اتیلن فاضلابی در فشار های 3.2 تا 5 بار و در سایز های 50 تا 160 میلی متر تولید و روانه بازار می گردند. برای تولید این لوله ها از گریدPE 80 و در سایز های بالاتر از گرید PE 100 استفاده می شود.

لوله پلی اتیلن گازی

کلیه این لوله ها با توجه نوع کاربرد و حساسیت بالای آنها دارای تاییدیه شرکت ملی گاز و استاندارد های DIN EN 1555-5 و IGS-M-PL-014-01 (2) می باشند. لوله پلی اتیلن گازی در فشار های 12.5 و 16 بار و در سایز های 25، 63، 90، 110، 125، 160، 200، 225 میلی متر و در گرید های PE100 و PE 80 تولید و عرضه می گردند.


انواع اتصالات پلی اتیلن

اتصال جوشی (Buttwelding)

اتصالات جوشی لوله های پلی اتیلن در شبکه های انتقال آب و فاضلاب استفاده می شود و دارای استحکام بالا و قیمت مقرون به صرفه نسبت به مدل های قدیمی (فلز، چدن، PVC و ...) می باشد. هنگام استفاده از اتصال جوشی در لوله ها از واشر برای آب بندی استفاده نمی شود که این امر به افزایش مقاومت این اتصالات نسبت به مدل های پلیکا در محیط های فاضلاب کمک می کند.

اتصال الکترو فیوژنی (Electro-Fusion)

اتصالات الکترو فیوژنی برای جوشکاری و اتصال لوله های پلی اتیلنی که در خطوط انتقال آب و فاضلاب و صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند، کاربرد دارد. از مزیت این اتصال می توان به دوام و استحکام بالا و نصب آسان آن اشاره کرد. در این نوع اتصال عایق بندی با کیفیت بالا انجام می شود و در برابر زلزله از دوام بیشتری برخوردار است.

اتصال فیتی رزوه ای (Compression Fittings)

در مواردی که نیاز به آب بندی کامل باشد از اتصال فیتی استفاده می شود. این اتصالات در مواردی استفاده می شود که خطوط نیاز به تغییرات ندارد و به باز و بسته کردن لوله ها نیازی نیست.

اتصال فلنجی (Flanging)

در پروژه های بزرگ که بحث زمان بندی و تغییرات خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است از اتصال فلنجی استفاده می شود. از مزایای این نوع اتصال باز و بسته کردن و تعویض لوله سریع و آسان می باشد.

اتصال کوپلینگ (Magnum Saddle and Holderbats)

برای مواردی که آب بند کامل و فیتینگ لب به لب برای لوله پلی اتیلن نیاز است از اتصال کوپلینگ استفاده می شود و معمولا در سایز های بزرگ کاربرد دارد. زمانی که در خطوط از اتصالات فلنجی و یا جوشی نمی توان استفاده کرد از اتصالات کوپلینگ استفاده می شود.


سایز لوله های پلی اتیلن و کاربرد هر کدام

معیار سایزبندی طبق استاندارد بین‌المللی و استاندارد INSO 14427، برحسب میلی‌متر است، اما ازآنجایی‌که برخی اندازه لوله پلی‌اتیلن را به اینچ می‌شناسند.

لوله پلی‌اتیلن ۳/۸ اینچ
کوچک‌ترین سایز در لوله پلی‌اتیلن بوده دارای سایز ۱۶ میلی‌متری است. لوله پلی‌اتیلن ۳/۸ اینچی کاربرد گسترده‌ای در صنعت کشاورزی دارد و در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، محصولات گلخانه‌ایی و اتصالات قطره‌چکان استفاده می‌شود و  در برابر شرایط محیطی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است‌.

لوله پلی‌اتیلن ۱/۲ اینچ
لوله پلی‌اتیلن نیم اینچ یا ۲۰ میلی‌متری نیز در کشاورزی و سیستم‌های آبیاری به‌کاررفته و به لوله تک جداره نیز معروف است. در هنگام انتخاب و خرید لوله ۱/۲ اینچی باید به میزان فشار آب مزرعه توجه کرده و بر اساس آن یکی از مدل‌های لوله با فشار ۶، ۱۰، ۱۶ و ۲۰ بار را برگزید.

لوله پلی‌اتیلن ۳/۴ اینچ
لوله پلی‌اتیلن با سایز ۲۵ میلی‌متر که با کلاف‌های  ۱۰۰ و ۱۵۰ متری ساخته می‌شوند، به دلیل مقاومت زیاد و قدرت آب‌بندی بالا در باغ‌ها و سیالات کم حجم کاربرد فراوانی دارند. لوله پلی‌اتیلن ۳/۸ اینچی دارای دو نوع فشار کاری ۱۶ و ۱۰ بار و  اتصال آن‌ها  به یکدیگر بیشتر از  نوع رابط‌های پلی‌اتیلنی است.

لوله پلی‌اتیلن ۱ اینچ
این سایز لوله ۳۲ میلی‌متری با تحمل فشار مختلف از ۶ تا ۳۲ بار در کلاف‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری تولید و عرضه می‌شود. لوله پلی‌اتیلن ۱ اینچی در کشاورزی و سیالات با دبی کم‌کاربرد داشته وسیعی دارد.

لوله پلی‌اتیلن ۱۱/۴ اینچ
این نوع سایز لوله پلی‌اتیلنی در کشاورزی و برای انتقال آب به کار می‌رود و با فشار کاری ۶ تا ۳۲ ساخته می‌شوند. لوله پلی‌اتیلن ۴۰ میلی‌متری با شاخه‌ها و کلاف‌های متنوعی مانند کلاف ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری و یا شاخه ۶ متری در بازار موجود است.

لوله پلی‌اتیلن ۱۱/۲ اینچ
یکی دیگر از لوله‌های دبی کم پرمصرف در زمینه کشاورزی و سیستم آبیاری لوله پلی‌اتیلن ۵۰ میلی‌متری یا ۱۱/۲ اینچی است که برحسب فشار بار  دارای انواع ۵ تا ۳۲ هستند.

لوله پلی‌اتیلن ۲ اینچ
لوله پلی‌اتیلن ۶۳ میلی‌متر یا ۲ اینچی را باید اصلی‌ترین لوله در صنایع و پروژه‌های مختلف دانست که با فشارهای متنوع ۵ تا ۳۲ بار ساخته می‌شود. همچنین این لوله  با شاخه ۶ متری و کلاف ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

لوله پلی‌اتیلن ۲۱/۲ اینچ
این سایز لوله که به لوله پلی‌اتیلن ۷۵ میلی‌متری نیز مشهور است، در کشاورزی و صنایع آب‌رسانی استفاده‌شده و بر اساس فشار شامل ۵ تا ۲۵ بار و اندازه‌ کلاف ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر است.

لوله پلی‌اتیلن ۳ اینچ
لوله پلی‌اتیلن ۹۰ میلی‌متر را با انواع فشار ۵ تا ۲۵ میلی‌متری تولید می‌کنند که توجه به محل مصرف یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود. سایز لوله ۲ اینچی در صنایع مختلف به‌منظور انتقال آب و گاز به کار می‌رود.

لوله پلی‌اتیلن ۴ اینچ
لوله پلی‌اتیلن ۱۱۰ میلی‌متری یا ۴ اینچی را با پلی‌اتیلن سخت با فشارهای مختلف می‌سازند که در حوزه کشاورزی و آب‌رسانی کاربرد فراوانی دارد.

لوله پلی‌اتیلن ۵ اینچ
سایز  ۱۲۵ میلی‌متری لوله برای سیالات با دبی متوسط مناسب است و در کشاورزی و انتقال آب شب کاربرد دارد. لوله پلی‌اتیلن ۵ اینچی را با فشارهای ۵ تا ۲۵ و اندازه کلاف ۵۰ و ۱۰۰ متری روانه بازار می‌کنند.

لوله پلی‌اتیلن ۵/۶ اینچ
این نوع لوله ۱۴۰ میلی‌متری دارای کمترین میزان بار مصرف در میان انواع لوله‌های پلی‌اتیلنی است که با فشار ۶ تا ۲۵ اتمسفر موجود است لوله ۵/۶ اینچی را با متراژ ۶ و ۱۲ متری ساخته می‌شوند و در انتقال سیالات متوسط مورداستفاده قرار می‌گیرد.

لوله پلی‌اتیلن ۶ اینچ
لوله‌ای ۱۶۰ میلی‌متری از نوع دبی تقریباً متوسط که برای انتقال سیالات مایع استفاده می‌شود. لوله پلی‌اتیلن ۶ اینچی از نظر فشار دارای انواع ۵ تا ۲۵ اتمسفری بوده که با اندازه‌های مختلف ۶ و ۱۲ متری تولید می‌شود.

لوله پلی‌اتیلن ۷/۲ اینچ
لوله پلی‌اتیلن ۷/۲ اینچی که معادل ۱۸۰ میلی‌متری است یکی از انواع کم‌مصرف در بین انواع لوله‌های پلی‌اتیلن است که با فشار‌های متفاوت ۵ تا ۲۵ اتمسفری با متراژ شاخه ۶ و ۱۲ متری تولید می‌شود.

لوله پلی‌اتیلن ۸ اینچ
این لوله پلی‌اتیلن ۲۰۰ میلی‌متری با انعطاف‌پذیری بالا در سیستم‌های توسعه‌یافته و مدرن صنایع آبیاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. لوله پلی‌اتیلن ۸ اینچ نیز دارای فشار متفاوت ۵ تا ۲۵ بار است.

لوله پلی‌اتیلن ۹ اینچ
در حوزه آب‌رسانی لوله پلی‌اتیلن ۲۲۵ میلی‌متری کاربرد دارد که با متراژ‌های ۶ و ۱۲ متری در بازار وجود دارد. لوله پلی‌اتیلن ۹ اینچی بسته به نیاز مشتری و مکان مصرف با انواع فشارهای مختلف ۵ تا ۲۵ اتمسفری ساخته می‌گردد.

لوله پلی‌اتیلن ۱۰ اینچ
این نوع سایز لوله پلی‌اتیلن ۲۵۰ میلی‌متری از موارد پرکاربرد در صنایع برای انتقال آب و سیالات غیر اسیدی هست که با فشارهای مختلف از ۵ تا ۲۵ اتمسفری با متراژ ۶ و ۱۲ متر ساخته می‌شود.

لوله پلی‌اتیلن ۱۱ اینچ
این نوع لوله ۱۱ اینچی که به لوله پلی‌اتیلن ۲۸۰ میلی‌متری نیز شناخته می‌شود در موارد خاص و بنا به درخواست مشتری ساخته می‌شود و از انواع کم‌مصرف لوله پلی‌اتیلن که در اندازه‌های ۶ و ۱۲ متری و فشار ۵ تا ۲۵ بار قابل تهیه است.

لوله پلی‌اتیلن ۱۲ اینچ
از انواع لوله پلی‌اتیلن دبی بالا است که با فشارهای ۵ تا ۲۵ اتمسفر تولید می‌شود. لوله پلی‌اتیلن ۱۲ اینچ یا ۳۱۵ میلی‌متری با متراژهای ۶ و ۱۲ متری بوده که برای انتقال سیالات به کار می‌رود.

لوله پلی‌اتیلن ۱۴ اینچ
این سایز پلی‌اتیلن از انواع کم‌مصرف لوله است که زیاد استفاده نمی‌شود. لوله ۱۴ اینچ (۳۵۵ میلی‌متری) با شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری و فشارهای ۵ تا ۲۵ باری برای انتقال مایعات غیر اسیدی ساخته می‌شود.

لوله پلی‌اتیلن ۱۶ اینچ
این لوله پلی‌اتیلن ۴۰۰ میلی‌متری را باید یکی از پرمصرف‌ترین لوله‌های انتقال مایعات دانست که در سیستم‌های آب‌رسانی شهری و فاضلاب‌ها کاربرد زیادی دارد. لوله پلی‌اتیلن ۱۶ اینچی را از جنس پلی‌اتیلن سخت و با فشارهای ۶، ۱۰ و ۱۶ اتمسفری می‌سازند.

لوله پلی‌اتیلن ۱۸ اینچ
لوله‌ای معادل ۴۵۰ میلی‌متر که با فشارهای ۵ تا ۲۵ و شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری موجود است. لوله پلی‌اتیلن ۱۸ اینچی از نوع دبی بالا بوده و در انتقال مایعات به کار می‌رود.

لوله پلی‌اتیلن ۲۰ اینچ
سایز ۲۰ اینچی (۵۰۰ میلی‌متری) پرمصرف‌ترین و مهم‌ترین لوله پلی‌اتیلن است که  با فشارهای ۵ تا ۲۰ باری و متراژ ۶ و ۱۲ متری برای عملیات انتقال آب و مایعات غیر اسیدی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

لوله پلی‌اتیلن ۲۲ اینچ
لوله ۲۲ اینچی از انواع لوله پلی‌اتیلن تک جداره برای انتقال آب است که با فشار ۵ تا ۲۰ و اندازه ۶ و ۱۲ متر تولید و در بازار موجود است.

لوله پلی‌اتیلن ۲۴ اینچ
بزرگ‌ترین لوله پلی‌اتیلن در حوزه آب‌رسانی و انتقال دیگر سیالات است که برای حجم‌های بسیار بالا و در سیستم‌های زیرزمینی مورد کاربرد دارد. لوله پلی‌اتیلن ۲۴ اینچی یا ۶۳۰ میلی‌متری با طول ۱۲ متر و فشار بار زیاد ساخته‌شده و جهت اتصال آن‌ها به یکدیگر از جوش یا الکتروفیوژن استفاده می‌شود.

انواع لوله پلی‌اتیلن، محدود به این موارد گفته‌شده در بالا نبوده و کارخانه‌های مختلف انواع دیگری از لوله پلی‌اتیلن با سایز‌ها با فشارهای متفاوت تولید می‌کنند که در کشاورزی و صنایع وابسته و سیستم‌های آب‌رسانی شهری و تخلیه فاضلاب به‌طور گسترده استفاده می‌گردند.


مشخصات فنی لوله پلی اتیلن

روش تولید لوله گالوانیزه

جهت مشاهده لوله و اتصالات پلی اتیلن به لینک زیر مراجعه و یا با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید :

لوله و اتصالات پلی اتیلن پلی ران


 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');