لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

انواع لرزه گیرهای لاستیکی


تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ --- کد خبر ۵۱۹

لرزه گیرهای لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران

لرزه گیرها اجزایی می باشند که برای مهار ارتعاش در خروجی و ورودی تجهیزات روتاری نصب شده و ارتعاش سیستم را به حداقل می رسانند. لرزه گیرهای لاستیکی در سیستم های لوله کشی با توجه به نوع سیال، فشار و دما، انتخاب می شود. اقلام روتاری در موتورخانه مانند پمپ ها و کمپرسورها، چیلر و... باعث ایجاد ارتعاش و لرزش می شوند. ارتعاش وارد شده از سمت این اقلام، در طول لوله کشی گسترس می یابد و باعث ارتعاش سیستم لوله، و خستگی اتصالات و شیرآلات می شود. ارتعاشات وارد شده به سیستم لوله و اتصالات به مرور زمان باعث نشتی و عدم آب بندی در محل اتصالات و همچنین کاهش طول عمر سیستم تاسیسات می شود .

برای نجات لوله و اتصالات از لرزش و ارتعاش؛ لرزه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند (لرزه گیرهای لاستیکی روتین شرکت ارتعاشات صنعتی) که این دسته بندی براساس دما و فشار می باشد .

لرزه گیر لاستیکی مارک زرد : جهت نصب در سیستم تهویه مطبوع و دمای 60 درجه سانتی گراد و فشار 10 بار بکار می رود .
لرزه گیر لاستیکی مارک آبی : جهت نصب در سیستم فشار بالا و دمای 60 درجه سانتی گراد و فشار 16 بار بکار می رود
لرزه گیر لاستیکی مارک قرمز : جهت نصب در سیستم دما بالا و دمای 90 درجه سانتی گراد و فشار 10 بار بکار می رود
لرزه گیر لاستیکی مارک آبی-قرمز : جهت نصب در سیستم دما و فشار بالا و دمای 90 درجه سانتی گراد و فشار 16 بار بکار می رود .

لرزه گیر لاستیکی فلنجدار سبز : این نوع از لرزه گیر لاستیکی جهت نصب در سیستم هایی با سیالات اسیدی و بازی می باشد که حداکثر فشار قابل تحمل 10 بار و حد اکثر دمای قابل تحمل 60 درجه سانتی گراد می باشد .
لرزه گیر لاستیکی فلنجدار سفید : این نوع از لرزه گیر لاستیکی جهت نصب در سیستم های بهداشتی می باشد که دارای حد تحمل فشار 10 بار و دمایی 60 درجه سانتی گراد می باشد .
لرزه گیر لاستیکی فلنجدار قهوه ای : این نوع از لرزه گیر لاستیکی برای استفاده جهت سیالات نفتی می باشد.
لرزه گیر لاستیکی فلنجدار خاکستری : این نوع لرزه گیر لاستیکی جهت نصب در سیستم های هوای فشرده می باشد .

سایر لرزه گیر های لاستیکی نیز موجود می باشند که مناسب برای آب آشامیدنی ، مشتقات نفتی ، هوای فشارده و ... می باشند .
توجه مهم :
دقت شود که لرزه گیر لاستیکی را برای لوله به کار می برند و وظیفه اصلی آن مهار ارتعاش و لرزش می باشد . هر کجا که اقلامی مانند پمپ و کمپرسور و ... داشتیم می بایست برای لوله های ورودی و خروجی آن از لرزه گیر لاستیکی استفاده کنیم . تمامی لرزه گیرهای ذکر شده برای سیال معمولی و در دما و فشار مشخص شده می باشند .

گاهی اوقات و بنا به نیاز پروژه، سیال حات عادی نداشته و ممکن است میزان خورندگی بالایی داشته باشد و یا حتی حالت اسدی و بازی داشته باشد. ممکن است فشار و دمای سیال بالاتر از حد قابل پیش بینی و روتین شرکت ارتعاشات صنعتی ایران باشد. گاهی اوقات نیاز است که لرزه گیر لاستیکی برای سیستم های بهداشتی و مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد، در این صورت می بایست با در نظر گرفتن شرایط پروژه و سیال جاری در لوله و اتصالات، اطلاعات کامل را به نمایندگان شرکت ارتعاشات صنعتی تحویل دهند تا روند انجام تولید لرزه گیر لاستیکی انجام شود .

نوع اتصال تمام لرزه گیر های لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران به صورت فلنجدار بوده که که برای هر لرزه گیر 2 عدد فلنج جوشی لازم می باشد که می بایست با توجه فشار کاری فلنج های لرزه گیرها انتخاب شود . به عنوان مثال برای لرزه گیر های لاستیکی آبی با فلنج کلاس 150 باید فلنج جوشی با فشار کلاس 150 استفاده شود.

شرکت ارتعاشات صنعتی ایران برای تمام لرزه گیرهای خود علاوه بر فلنج هایی که هم فشار با بدنه هستند ، فلنج های جوشی با فشار کاری CLASS 150 برای آن ها نیز در نظر گرفته است .دقت شود که تنها فلنج این لرزه گیرهای لاستیکی CLASS 150  می باشد و بدنه آن طبق فشار کاری معمول خود می باشد .

جهت خرید لرزه گیرهای لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران با شماره 02188758699تماس و یا به لینک زیر مراجعه فرمایید :

لرزه گیرهای لاستیکی (ASA & BL72)


 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');