لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

افراد ماهر را در واحدها به کار بگیرید


تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۰۸/۱۸ --- کد خبر ۴۳۹

معاون وزیر کار با ابراز نارضایتی از اجرایی نشدن قانون به کارگیری افراد ماهر و دارای صلاحیت امیدوار است قانون الزام فراگیری آموزشهای فنی و حرفه‌ای که سالها بلاتکلیف و معطل مانده هرچه سریعتر مسیر اجرایی خود را طی کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمد امین سازگارنژاد اظهارکرد: در حال حاضر بسیاری از پیمانکاران بخش‌های دولتی از افراد فاقد صلاحیت و گواهینامه مهارت آموزی در پروژه‌ها استفاده می‌کنند، در صورتی که بر اساس قانون الزام به کارگیری آموزشهای فنی و حرفه‌ای کارفرمایان واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی موظفند از متقاضیان اشتغال به کار گواهینامه مهارتی مطالبه و زمینه ارتقای آموزش کارگران ساده، ماهر و نیمه ماهر خود را فراهم کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی‌ وحرفه‌ای برای اشتغال به کار تاکنون اجرایی نشده، در حالی که با اجرای آن زمینه ارتقای بهره‌وری و پایداری مشاغل ایجاد می‌شود.

معاون وزیر کار در عین حال از اتحادیه‌های صنفی خواست تا برای اجرایی شدن هرچه بهتر این قانون از اهرم‌های نظارتی خود استفاده کنند و به خانواده‌ها توصیه کرد خدمات مهارتی مورد نیازشان را از افراد دارای گواهینامه مهارتی بخواهند.

به اعتقاد سازگارنژاد، مهارت آموزی مهمترین راهکار حل معضل اشتغال در کشور است و لازم است فرهنگ مهارت آموزی در میان خانواده‌ها گسترش یابد.

وی گفت: امروز در دنیا توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار جز با مهارت‌آموزی به دست نمی‌آید و جوامعی که به رشد و توسعه اقتصادی رسیده‌اند، مهارت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان با بیان اینکه بازار کار داخلی و خارجی نیازمند تخصص‌های فنی و مهارتی است، خاطرنشان کرد: اشتغال جوانان یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تلاش است با توسعه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای این دغدغه را برطرف و بستر جذب جویندگان کار و دانش آموختگان به بازار کار را فراهم کند.

 

ایسنا

تگها : به کارگیری افراد ماهر , آموزشهای فنی و حرفه‌ای
ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');