لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

اتصالات دنده ای گالوانیزه


تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ --- کد خبر ۵۲۱

روش تولید لوله گالوانیزه

در حالت کلی اتصالات فولادی به دو نوع اتصالات جوشی و دنده ای تولید می شوند که هریک از آنها دارای اتصالات مختلف دیگری نیز می باشد.اتصالات دنده ای شاید یکی از قدیمی ترین روش های اتصال سیستم های لوله کشی می باشند. اتصالات جوش محفظه ای  ( ساکت ولد) همانند اتصالات رزوه ای اساسا برای لوله های با قطرکم استفاده می گردند. معمولا برای قطر اسمی 2 اینچ یا کم تر.اتصالات دنده ای بطور عادی در جاهای کم هزینه و غیر حساس مانند لوله کشی آب خانه های مسکونی ،سیستم های اطفاء حریق و سیستم های خنک کننده صنایع کاربرد دارند. اتصالات دنده ای معمولا از چدن معمولی و چدن نشکن و آلیاژ های برنج و برنز و یا آلیاژ های برنجی و برنزی کوبیده شده (فورج) و کربن استیل و استینلس استیل ساخته می شوند.  

اتصالات گالوانیزه برای اتصال به لوله های گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند لذا باید این مورد که لوله های گالوانیزه به صورت روپیچ دنده ای می باشند مورد توجه قرار بگیرد تا در اتصال به مشکل برنخوریم . اتصالات گالوانیزه دنده ای وظیفه آبرسانی در موتورخانه ها و بخش های یوتیلیتی پروژه های صنعتی را انجام میدهند که آرایش لبه های ابتدایی و انتهایی اتصالات گالوانیزه به صورت THREADED می باشد .

انواع اتصالات دنده ای گالوانیزه

تبدیل گالوانیزه ( REDUSER ) :
برای تغییر سایز در خط لوله از تبدیل استفاده می کنند ، تبدیل ها به این صورت می باشند که یک طرف از داخل و طرف دیگر از بیرون دنده می شود ، به این مورد توجه شود که از تبدیل برای تغییر سایز مستقیم دو لوله نمیتوان استفاده کرد و علت آن هم این می باشد که هر دو طرف لوله از داخل دنده نمی خورد و برای طرف دیگر تبدیل که از بیرون دنده می خورد بای از بوشن استفاده کنیم.

بوشن گالوانیزه ( COUPLING ) :
همانطور که می دانیم لوله های گالوانیزه از بیرون دنده می شوند و همه لوله ها به صورت مادگی می باشد و به همین علت نمیتوان دو لوله را به یکدیگر متصل کرد و برای اتصال دو لوله به یکدیگر و ادامه خط لوله کشی از بوشن استفاده می شود به صورتی که بوشن ها از دو طرف هم به صورت مادگی دنده می شود که مناسب برای اتصال به لوله ( نری ) می باشد .

سه راهی گالوانیزه ( TEE ) :
از سه راخی برای انشعاب گرفتن از خط اصلی استفاده می شود که در دو نوع سه راه مساوی ( سایز ورودی و خروجی و انشعاب برابر است ) و سه راه تبدیلی ( سایز انشعاب از سایز ورودی و خروجی کمتر است ) موجود می باشد که زاویه بین ورودی _ خروجی و انشعاب 90 درجه می باشد و در زاویه های دیگر موجود نمی باشد . دقت شود که تمامی سه راهی های گالوانیزه از داخل دنده میشوند و اگر خارج از این حالت بخواهیم ( از بیرون دنده باشد ) باید از مغزی استفاده شود.

زانویی گالوانیزه ( ELBOW ) :
از زانو برای تغییر جهت جریان 90 درجه و 45 درجه استفاده می شود برخلاف زانوهای جوشی که می توان به صورت کارگاهی در زاویه متفاوت برش داد ، زانوهای گالوانیزه را نمیتوان چنین کاری انجام داد زیرا در هر دوطرف ورودی و خروجی زانویی دنده خورده است (مادگی) . دقت شود تمامی زانو های گالوانیزه از داخل دنده میشوند و اگر خارج از این حالت بخواهیم ( از بیرون دنده باشد ) باید از مغزی استفاده شود.

چپقی گالوانیزه ( STREET ELBOW ) :
چپقی دارای شکل ظاهری زانویی می باشد با این تفاوت که یک طرف چپقی از بیرون دنده می شود و سمت دیگر از داخل دنده می شود که در دونوع 90 و 45 درجه موجود می باشد ، از چپقی برای تغییر جهت جریان استفاده می شود و مزیت آن نسبت به زانویی زمانی مشخص می شود که سمت دیگر اتصال از داخل دنده شده باشد و آن زمان نمیتوان از زانویی استفاده کرد و باید از چپقی استفاده شود.

مغزی گالوانیزه ( NIPPLE ) :
شکل ظاهری مغزی مشابه بوشن می باشد با این تفاوت که هردو طرف مغزی از بیرون دنده میشود و برای مثال می توان برای اتصال بین دو شیر فلکه که هر دوطرف آن ها از داخل دنده شده استفاده کرد ، از کاربردهای دیگر مغزی می توان به تغییر مادگی به نری زانو یا سه راهی استفاده کرد.

مهره ماسوره گالوانیزه ( UNION ) :
هنگامی که خط لوله تاسیسات به طور کلی اجرا شد و تمامی اتصالات بسته شد دیگر به راحتی امکان باز کردن این خط برای تعمیر و نگه داری وجود ندارد از این رو از مهره ماسوره برای این کار استفاده می کنند که مهره ماسوره بین دو لوله قرار می گیرد و به علت سه تیکه بودن مهره ماسوره قابلیت تنظیم و باز و بسته شدن دارد و می توان خط لوله را باز کرد و تعمیرات را انجام داد . دقت شود که آب بندی مهره ماسوره بسیار مهم می باشد و از این رو در انتخاب مهره ماسوره دقت لازم را در نظر بگیرید.

روپیچ _ توپیچ گالوانیزه :
برای ادامه خط از روپیچ _ توپیچ استفاده می شود و فرق آن با بوشن به این صورت می باشد که بوشن از دو طرف مادگی می باشد ولی همانطور که از اسم روپیچ _ توپیچ مشخص می باشد ، یک طرف مادگی و طرف دیگر نری دنده شده است .

درپوش گالوانیزه :
برای کور و مسدود کردن مسیر لوله کشی از درپوش گالوانیزه استفاده می شود ، همانطور که گفتیم لوله های گالوانیزه به صورت روپیچ می باشند در نتیجه برای کور کردن لوله گالوانیزه می بایست از درپوش گالوانیزه تو پیچ استفاده شود ، اما برای مسدود کردن اتصالات گالوانیزه و یا شیرآلات می بایست از درپوش های رو پیچ استفاده کرد که با نام پلاگ گالوانیزه PLUG شناخته می شوند .

مزایایی اتصالات دنده ای

بطور متوسط دارای بازدهی نصب بالا بوده و نیاز به تجربه و مهارت خاصی در نصب نمی باشد.
یکپارچگی عدم نشت در فشار های کم و درجه حرارت های پایین و جاهایی که سیستم با لرزش مواجه نیست.

این اتصالها که به واسطه لایه روی (Zn) در برابر خوردگی محافظت می‌شود و این لایه اجازه رسوب املاح معدنی را در لوله و اتصالات نمی‌دهد. بنابراین با استفاده از اتصالات دنده ای گالوانیزه می‌توان دیگر شاهد مسدود شدن خط لوله ناشی از رسوب مواد معدنی نبود. این اتصالات در برابر خوردگی مقاوم هستند. اتصالهای دنده ای گالوانیزه همراه با لوله های گالوانیزه استفاده می‌شوند چرا که در ابتدا نحوه اتصال آنها به صورت دنده‌ای است و از طرفی جنس لوله ها و اتصالات استفاده شده در سیستم لوله کشی باید تا حد ممکن یکسان باشد. به فرض اگر از اتصالات دنده ای گالوانیزه و لوله های سیاه دنده ای استفاده شود، لوله‌ها ابتدا دچار زنگ زدگی و خوردگی می‌شوند و عملا استفاده از اتصالات گالوانیزه فایده چندانی برای ما ندارد. عمل گالوانیزیسیون را می توان هم در اتصالات درز دار هم بدون درز انجام داد و در دو نوع گالوانیزه سیاه و گالوانیزه سفید تولید و عرضه می شود . بعد از عمل گالوانیزه کردن اتصالات آن ها را توسط قلاب مخصوص رزوه کرده تا امکان اتصالات به دیگر قطعات مهیا شود. همچنین باید دقت داشت عمل گالوانیزه قبل از رزوه کردن انجام می شود به دلیل آنکه رزوه ها به وسیله مواد پرشده و از بین میروند به همین دلیل بعد از گالوانیزه کردن رزوه انجام می شود .

کاربرد اتصالات دنده ای گالوانیزه

اتصالهای دنده ای گالوانیزه به همراه لوله های گالوانیزه برای تامین آب منازل و ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از اتصالات دنده ای گالوانیزه در موردهای صنعتی و غیر مسکونی بی‌شماری نیز استفاده می‌شود چرا که این اتصالات در برابر خوردگی مقاوم هستند.
اما از اتصالات گالوانیزه به ندرت در خطوط انتقال زیرزمینی استفاده می شود و در صورت لزوم بایستی به همراه یک پوشش و عایق در کاربردهای زیر زمینی استفاده شود.
اتصالات گالوانیزه علاوه بر اینکه برای انتقال آب سرد مناسب بوده، در انتقال آب گرم نیز کاربرد دارند.


جهت خرید لوله و اتصالات گالوانیزه با شماره 02188758699تماس و یا به لینک زیر مراجعه فرمایید :

لوله و اتصالات گالوانیزه


 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');