لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

نکات اجرایی لوله و اتصالات پوش فیت پلیران


تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۵/۱۶ --- کد خبر ۵۱۰

تفاوت، کاربرد و محل نصب سه راه بازدید و دریچه بازدید، به منظور سرعت و سهولت نصب برای مجریان و ایجاد وحدت رویه در اجرا. 


امروزه یکی از روش های نصب  کاسه توالت ایرانی در بستر، استفاده از کف خواب پلیمری می باشد . سیفون با دریچه بازدید و سیفون سوکت دار پلی ران به دلیل دارا بودن سوکت در قسمت ورودی ، امکان تطبیق طول علمک بنابر شرایط اجرایی و آب بندی پایدار و قابل اطمینان،  مناسب ترین گزینه برای تکمیل نصب کف خواب های پلیمری می باشد.


جزییات اجرایی توالت فرنگی از نوع وال هنگ


جزییات اجرایی ونت کمکی، درلوله قائم هواکش (ونت) و فاضلاب، در ساختمان های بلند مرتبه به منظور سرعت و سهولت نصب برای مجریان و  ایجاد وحدت رویه در اجرا:
مطابق با مقررات ملی ساختمان مبحث شانزدهم، بند 16-5-2-3 (3) ،در ساختمان های بلندتر از 10طبقه، برای حداکثر هر 10 طبقه، باید هواکش کمکی نصب شود. این لوله هواکش باید شیب داشته باشد و دهانه بالایی آن به لوله قائم هواکش و دهانه پایین آن به لوله قائم فاضلاب، با زاویه 45 درجه، متصل شود. قطر نامی لوله هواکش کمکی باید برابر با قطر نامی لوله قائم هواکش باشد.


جزییات اجرایی روشویی پشت به پشت در سیستم فاضلابی پوش فیت. 

قابلیت اجرای ونت (هواکش).

قابلیت انجام تست آب بند سیستم با  نصب درپوش تست بر روی سوکت ورودی.

امکان نصب لوله در سوکت ورودی برای دیوارهای با ضخامت بیشتر.

عدم تداخل جریان هنگام تخلیه و کاهش احتمال گرفتگی و برگشت پسآب.


جزییات اجرایی اتصال لوله قائم هواکش (ونت)  به لوله قائم فاضلاب، زیر سقف آخرین طبقه:
در سیستم فاضلابی پوش فیت، به منظور سرعت و سهولت نصب برای مجریان و ایجاد وحدت رویه در اجرا،
مطابق با مقررات ملی ساختمان مبحث شانزدهم بند ۳_۲_۵_۱۶_الف
هر شبکه لوله کشی فاضلاب بهداشتی ساختمان که فاضلاب توالت هم داشته باشد، باید دست کم یک لوله قائم هواکش اصلی، به صورت لوله قائم هواکش یا هواکش لوله قائم فاضلاب داشته باشد. این لوله هواکش اصلی باید در نقطه ای به شبکه لوله کشی فاضلاب بهداشتی ساختمان متصل شود که قطر نامی آن کم تر از 80 میلی متر نباشد.

از مهمترین کاربردهای «رابط» در سیستم فاضلابی پوش فیت، ایجاد امکان نصب عصایی در بام می باشد.


هنگام عبور جریان در لوله‌های قائم فاضلاب، به علت فشردگی هوای جلوی جریان و ایجاد فشار مثبت، باید لوله قائم هواکش در پائین‌ترین نقطه به لوله قائم فاضلاب متصل شود تا فشار مثبت ایجاد شده از طریق لوله قائم هواکش به هوای آزاد انتقال یابد.

طبق مقررات ملی ساختمان_مبحث شانزدهم:

– (بند 16-5-2-1-ت)، لوله کشی هواکش فاضلاب بهداشتی ساختمان باید طوری طراحی شود که هوا و دیگر گازهای خروجی از شبکه فاضلاب بهداشتی بر اثر فشار معکوس را، به فضای خارج از ساختمان هدایت کند.
– (بند 16-5-2-3-2)، هر لوله قائم هواکش باید در پایین ترین قسمت به لوله فاضلاب متصل شود. نقطه اتصال باید پایین تر از آخرین و پایین ترین اتصال شاخه افقی به لوله قائم فاضلاب باشد.


جزییات اجرایی درز انبساط در سیستم فاضلابی پوش فیت و پلی اتیلن. مطابق با مقررات ملی ساختمان_ مبحث شانزدهم بند ۱۶-۴-۴-۳-پ-۹، مسیر لوله کشی باید طوری انتخاب شود که لوله تا حد امکان از درزهای انبساط ساختمان عبور نکند. اگر عبور لوله از درزهای انبساط ناگزیر باشد، باید روی لوله در محل عبور از درز انبساط ساختمان قطعه انبساط با جدار صاف داخلی نصب شود. نصب قطعه انبساط روی لوله، در عبور از درزهای انبساط ساختمان، در پایین ترین طبقه ساختمان الزامی نیست.


جزییات اجرایی سینک جزیره به صورت فول ونت در سیستم فاضلابی پوش فیت در دو مدل اجرای متفاوت.


جزییات اجرایی توالت فرنگی به صورت فول ونت در سیستم فاضلابی پوش فیت در دو مدل اجرای متفاوت.


جزئیات اجرایی توالت ایرانی به صورت فول ونت در سیستم فاضلابی پوش فیت.


جزییات اجرایی روشویی، سینک، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی به صورت فول ونت در سیستم فاضلابی پوش فیت.


بنا بر الزامات مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان، تمامی قسمت‌های سیستم فاضلاب باید با حداقل فشار سه متر ستون آب آزمایش گردد. برای این منظور لازم است سه‌راه‌های بازدید  در نقاط مناسبی روی لوله قائم نصب شوند تا امکان انجام تست با حداقل فشار لازم مهیا شود.

سیستم‌های پوش‌فیت پلی‌ران به دلیل کیفیت و دقت بالا در تولید و استفاده از حلقه‌های آب‌بندی اروپایی، در صورت اجرای صحیح قابلیت انجام تست با حداکثر فشار هفت متر ستون آب را دارند.


زانو بست‌خور(سوکت بلند) 45 درجه پلی‌ران، اتصال ویژه‌ای است که توسط واحد تحقیق و توسعه پلی‌ران طراحی شده است. در اتصال شاخه افقی فاضلاب به لوله قائم و یا در تغییر امتداد لوله قائم به افقی، نصب صحیح بست به دلیل انجام تست آب‌بند بسیار پراهمیت می‌باشد. زانو بست‌خور با در نظر گرفتن محل مناسبی برای نصب بست در پشت سوکت، امکان نصب اصولی بست را بدون تحت فشار قرار دادن نشیمنگاه حلقه فراهم می‌کند. استفاده از این اتصال در تغییر امتداد لوله قائم اصلی در پایین‌ترین طبقه، با ایجاد یک فاصله مناسب در تغییر جهت جریان سبب انتقال آرام جریان فاضلاب شده و از افزایش ناگهانی فشار و ایجاد صدای ناخواسته جلوگیری می‌کند.


در سیستم استاندارد پوش‌فیت تنها برای تسهیل کار اجرا و ایجاد اتصالات از مواد روان‌کننده استفاده می‌گردد و این سیستم برای حفظ آب‌بندی خود در شرایط تست، نیازی به استفاده از هیچگونه ماده یا روان‌کننده ویژه‌ای ندارد. سیستمی که با اتکا به استفاده از مواد روان‌کننده ویژه آب‌بند می‌شود، پس از مدتی و با از بین رفتن اثر این مواد آب‌بندی خود را از دست خواهد داد. استفاده از محلول رقیق آب و صابون برای نصب و اجرای سیستم‌های پوش‌فیت پلی‌ران کافی می‌باشد و این سیستم نیاز به ماده یا روان‌کننده ویژه‌ای ندارد.


حلقه‌های آب‌بندی مهم‌ترین بخش در سیستم فاضلابی پوش‌فیت هستند و عملکرد صحیح آنها تضمین‌کننده عدم نشت فاضلاب یا بو به خارج از سیستم فاضلاب می‌باشد. حلقه‌های مناسب یک سیستم فاضلابی پوش فیت علاوه بر توانایی آب‌بند کردن صحیح باید در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاومت کافی داشته باشند و عمر مفید آنها باید دست کم برابر عمر لوله‌ها باشد. حلقه‌های لاستیکی به کار رفته در سیستم های پوش‌فیت پلی‌ران محصول شرکت M.O.L آلمان بوده و تضمین‌کننده آب‌بندی مطمئن و همیشگی این سیستم می‌باشد. این حلقه‌ها مطابق با استاندارد EN 681 و برای سیستم‌های فاضلابی پوش‌فیت تولید می‌شوند. اطلاعات مربوط به هر حلقه شامل نام کارخانه سازنده، کد محصول، استاندارد ساخت، کاربری مجاز و تاریخ تولید آن به صورت برجسته درون هر حلقه حک شده است.


جهت مشاوره و خرید لوله و اتصالات پوش فیت با شماره 02188758699تماس حاصل فرمایید.

خرید لوله و اتصالات پوش فیت پلی ران

خرید لوله و اتصالات پوش فیت سایلنت پلی ران


 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');