لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

كاربردهاي سيستم گرمايش كفي


تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ --- کد خبر ۴۷۵

كاربردهاي سيستم گرمايش كفي
 




گرمايش كفي به دليل توزيع يكنواخت حرارت در تمام محيط، غير از ساختمان‌هاي مسكوني كه كاربري شخصي دارد، براي تأمين گرمايش فضاها و اماكن عمومي، با كاربردهاي متفاوت نيز، كه عمدتاَ مساحت زياد دارند، به لحاظ كار‌آمدي و اقتصادي ايده‌آل‌ترين سيستم امروزي است.

اماكن ورزشي…
مثل سالن‌هاي تمرين و بازي، محوطه‌ي استخرها، زمين چمن استاديوم‌ها،…

گرم كردن سالن‌هاي تمرين و بازي‌هاي ورزشي به طوري كه شرايط آسايش ورزشكار در آن فراهم باشد كار مشكلي است. در اين سالن‌ها ارتفاع سقف زياد است. با استفاده از روش‌هاي متداول گرمايشي، هم توزيع گرما در نقاط مختلف سالن يكنواخت نيست، و هم گرما ابتدا زير سقف جمع ميشود، و سپس به سمت پايين سالن انتقال مي‌يابد، كه به اين ترتيب اتلاف دما و انرژي در اين مسير انتقالي بسيار زياد است. گرمايش كفي سوپرپايپ مناسب‌ترين و اقتصادي‌ترين راه‌حل براي رفع مشكل تأمين گرمايش اينگونه سالن‌هاست. با گرمايش كفي سوپرپايپ در سالن‌هاي ورزشي غير از مزاياي عمومي:

  • همه‌ي محوطه‌ي سالن به طور يكنواخت گرم مي‌شود
  • رطوبت هوا حفظ شده، خشك نمي‌شود.
  • جريان كنوكسيون هوا و بالطبع ميزان غبار معلق در هوا به شدت كاهش مي‌يابد
  • 30 الي 50 ٪ صرفه‌جويي در مصرف انرژي خواهد شد.
  • تمام سيستم در كف نصب مي‌شود، و فضاي مفيد سالن اشغال نمي‌شود.

در حال حاضر بسياري از سالن‌هاي ورزشي در سراسر كشور مجهز به سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ است. و اين سيستم چنان تجربه‌اي از آسايش و راحتي از خود به جاي گذاشته است كه روزافزون در حال گسترش و فراگير شدن است.

محوطه‌ي استخرها
در سالن‌هاي شنا، يكي از شرايط آسايش شناگران، غير از دماي يكنواخت محيط، گرماي مناسب دور محوطه‌ي استخراست كه پاي برهنه‌ي خود را روي آن مي‌گذارند. با استفاده از روش‌هاي متداول گرمايشي، هم توزيع گرما در نقاط مختلف سالن يكنواخت نيست، و هم گرما ابتدا زير سقف جمع ميشود، و سپس به سمت پايين سالن انتقال مي‌يابد، كه به اين ترتيب اتلاف دما و انرژي در اين مسير انتقالي بسيار زياد است، و همچنين به هر حال كف محوطه‌ي دوراستخر سرد است. گرمايش كفي سوپرپايپ راه‌حلي مدرن و اقتصادي براي رفع مشكل تأمين گرمايش محوطه‌ي دور استخرها، و همچنين محوطه‌ي سونا، رختكن و دوش‌هاست. با گرمايش كفي سوپرپايپ در محوطه‌ي استخرها، غير از مزاياي عمومي:

  • گرماي يكنواخت و مطبوع در كل محيط استخر ايجاد مي‌شود
  • گرما در كف ايجاد مي‌شود _ يعني جايي كه به آن نياز داريم
  • كف دور محوطه‌ي استخر از شرايط مناسب و دلچسبي براي راه‌رفتن با پاي برهنه، و دراز كشيدن برخوردار است
  • كف استخر سريع‌تر خشك مي‌شود، و احتمال ليز خوردن از بين مي رود
  • 30 الي 50 ٪ در مصرف انرژي صرفه‌جويي خواهد شد.

در حال حاضر بسياري از سالن‌هاي استخر در سراسر كشور مجهز به سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ است. و اين سيستم چنان تجربه‌اي از آسايش و راحتي از خود به جاي گذاشته است كه روزافزون در حال گسترش و فراگير شدن است.

زمين چمن استاديوم‌ها
زمين بازي استاديوم‌ها چه چمن طبيعي باشد، يا چمن مصنوعي، در هر دو صورت نياز به مراقبت و نگهداري و آمادگي براي بهره‌برداري در همه‌ي فصول سال دارد. سيستم گرمايش چمن، و همچنين ذوب برف سوپرپايپ شاخه‌اي است از سيستم گرمايش كفي، كه براي اولين بار در ايران توسط شركت سوپرپايپ به بازار تأسيسات كشور معرفي شد. از مزاياي سيستم گرمايش چمن سوپرپايپ، كنترل دماي آب ورودي به سيستم و نگهداري چمن در شرايط بهاري است، به طوري كه زمين در همه‌ي فصول، حتي زمان برف و يخبندان نيز قابل استفاده باشد.

با فراگير شدن روزافزون اين سيستم در اروپا، در ايران نيز به تدريج استاديوم‌هاي بيشتري در حال مجهز شدن به اين سيستم هستند. امروزه نزديك به 60 استاديوم در اروپا مجهز به اين سيستم هستند، كه بسياري از آنها توسط شركت يوپونور، كه شريك تجاري سوپرپايپ است اجرا شده است. در ايران نيز ورزشگاه آزادي، اولين ورزشگاهي است كه توسط شركت سوپرپايپ به سيستم گرمايش چمن مجهز شد. اجراي اين پروژه به دليل دانش و توانايي‌هاي فني سوپرپايپ، و كيفيت محصولات آن به اين شركت واگذار شد. تا كنون غير از ورزشگاه آزادي، زمين بازي استاديوم ملت همدان، و همچنين استاديوم پانزده هزار نفري در همدان نيزبه سيستم گرمايش چمن سوپرپايپ تجهيز شده‌اند. 

محيط‌هاي صنعتي…
گرم كردن محيط‌هاي بزرگ صنعتي و تجاري از جمله سالن‌هاي توليد و انبارها، كه سقف آن نيز بلند است، با استفاده از روش‌هاي متداول كه توزيع گرما يكنواخت نيست كار مشكلي است. با اين روشهاي سنتي، گرماي حاصله، به خاطرخصوصيت فيزيكي آن زير سقف_ يعني جايي كه استفاده‌اي ندارد _ جمع مي‌شود، و در مسير انتقال به سمت پايين، ميزان زيادي از دما را از دست داده، انرژي مصرف شده را نيز هدر مي‌دهد. گرمايش كفي سوپرپايپ مناسب‌ترين و اقتصادي‌ترين راه‌حل براي رفع مشكل تأمين گرمايش اينگونه سالن‌هاست. با گرمايش كفي سوپرپايپ در سالن‌هاي ورزشي غير از مزاياي عمومي:

  • همه‌ي محيط از گرماي مطبوع و يكنواخت برخودار است
  • همه‌ي سيستم در كف نصب مي شود، بنابراين هيچ وسيله‌ي دست و پا‌گير در محيط وجود ندارد
  • 30 الي 50 ٪ در مصرف انرژي صرفه‌جويي مي‌شود
  • هزينه‌ي بهره‌برداري بسيار كم است
  • هزينه‌ي نگهداري و تعميرات وجود ندارد
  • كاملاَ بي صداست

در محيط‌هاي صنعتي بسته به نوع كاربري و ويژگي‌هاي پروژه، محل قرارگيري‌لوله‌ها‌ دركف، فاصله‌ي لوله‌ها، نحوه‌ي عايق‌بندي سيستم محاسبه و طراحي مي‌شود. مشاوره و طراحي جزيي از سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ براي محيط‌هاي صنعتي است.
در حال حاضر بسياري از محيط‌هاي صنعتي در سراسر كشور مجهز به سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ است، كه نشانه‌ي اعتماد جامعه‌ي مهندسي و تأسيسات كشور به كيفيت محصولات سوپرپايپ، و دانش و توانايي‌هاي فني اين شركت است.

محيط‌هاي آموزشي…
امروزه يكي از كاربردهاي مفيد گرمايش كفي در محيط‌هاي آموزشي به خصوص در سطح مدارس ابتدايي و متوسطه است. يعني جايي كه ساكنين ساختمان كودكان و نوجوانان پر تحرك هستند. در صورت استفاده از بخاري براي گرمايش اتاق‌هاي آموزشي، و دسترسي مستقيم مواد سوختي در اتاق، و يا استفاده از رادياتور و وجود سطوح داغ و تيز در اين محيط‌ها، هر يك خطرات و تهديد‌هاي خاص خود را براي سلامتي دانش‌آموزان به همراه دارد. خاطره‌ي تلخ دبستاني كه در روستاي لردگان دچار حريق شد از ياد نمي‌رود.

سيستم گرمايش كفي به جز مزاياي عمومي، ايمن‌ترين روش براي تأمين گرمايش محيط‌هاي آموزشي است. به همين دليل در حال حاضر تعداد زيادي از مدارسي كه در حال احداث هستند، مجهز به سيستم گرمايش كفي شده‌اند، و در بيش از 75٪ اين مدارس، گرمايش كفي سوپرپايپ نصب و اجرا شده است.
علاوه بر مدارس، براي تامين گرمايش بسياري از محيط‌هاي آموزشي ديگر مثل كتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها در سراسر كشور نيز سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ انتخاب، نصب و اجرا شده است.

اماكن تاريخي…
از دغدغه‌هاي مسئولين و متوليان امر حفاظت از ميراث فرهنگي كشور، كه يادمان گذشتگان است و به آيندگان سپرده خواهد شد، نوع و تكنيك ترميم بناهاي تاريخي است، به طوري كه كمترين تغيير را در معماري اين بنا‌ها ايجاد كند.
سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ، كه فقط در كف نصب مي‌شود، و ساير اجزاء بنا را درگير نمي‌كند راه حلي مدرن و ايده‌آل براي مشكل اين نوع بناهاست. و ضمن اينكه گرمايي مطبوع و يكنواخت براي بازديدكنندگان فراهم مي‌كند، از ساير مزاياي عمومي اين سيستم نيز برخوردار است.
در سال‌هاي اخير بسياري از بناهاي تاريخي در سراسر كشور مجهز به سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ شده‌اند.

اماكن مذهبي…
در اماكن مذهبي و مقدس مانند بارگاه‌ها، تكايا و مساجد كه معمولاَ زائرين طبق اصول و آداب مذهبي، و رعايت نكات بهداشت عمومي بدون كفش وارد مي‌شوند، و همچنين مستقيماَ روي كف مي‌نشينند، سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ با مزاياي عمومي خود، مناسب‌ترين انتخاب براي تأمين گرمايش مطبوع و سالم اينگونه محيط‌ها، در جايي است كه به آن نياز وجود دارد، يعني در كف

سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ، در سال‌هاي اخير افتخار خدمت در بسياري از اماكن مذهبي، از جمله بارگاه حضرت امام رضا را داشته است.

 

خرید لوله و اتصالات سوپرپایپ

 


 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');