لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

قوانین کلی نصب و اجرای پوش فیت


تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ --- کد خبر ۴۷۲

قوانین کلی نصب و اجرا

 برش لوله

سطح مقطع لوله پس از برش باید کاملا بر محور طولی لوله عمود بوده و هیچ گونه پلیسه و زائده ی اضافی در ان مشاهده نشود.برای به دست اوردن چنین برشی فقط می توان از لوله بر کمک گرفت. هر چند که امکان دارد با روش های منسوخ استفاده از اره دارای دندانه ی ریز و به کمک یک ناودانی شیاردار و یا پیچیدن کاغذ به دور لوله ( برای خط صحیح برش ) کار را به طریقی انجام داد ولی بهترین و اصولی ترین شیوه که با سرعت ،دقت ،سهولت و اطمینان خاطر بیشتری همراه است استفاده از لوله بر می باشد.

 پخ کردن محل برش

قسمت فاقد سوکت در تمام لوله ها و اتصالات ساخت پلی ران اتصال حالت اریب دارد. این ویژگی سبب می شود که کار متصل نمودن اجزاء به یک دیگر با راحتی بیشتری تؤام بوده و در عین حال از اسیب دیدن احتمالی حلقه ی اب بندی و یا خارج شدن ان از محل سوکت جلوگیری شود. بدین ترتیب توصیه می شود که پس از برش ،لبه ی قسمت بریده شده حتما با استفاده از لوله پخ کن اریب شود. استفاده از سوهان برای انجام این کار توصیه نمی شود. زاویه ی قسمت اریب شده بر اساس استانداردهای موجود میتواند 45-15 درجه باشد.

 بخش تحقیق و توسعه (R&D) پلی ران اتصال با در نظر داشتن نتایج نظر سنجی های مستمر در مبحث نصب و اجرا اخیرا نوعی لوله بر پایه دار را طراحی و ساخته است که می توان برش و پخ کردن لوله را تؤاما با ان انجام داد. این ابداع ،سهولت و سرعت کار را بیش از پیش افزایش داده است.

نصب لوله های قائم و استفاده از بست ها

در نصب لوله های قائ معمولا از دو نوع بست ثابت و بست غیر ثابت استفاده می شود.

لوله های قائم ممکن است در دو وضعیت زیر قرار گیرند :

  • بخشی از لوله ی قائم که به انشعاب و سوکت مرتبط است در تمام طبقات درون مصالح ساختمانی (بتن) قرار گیرد.
  • حالتی که در ان تمامی طول لوله ی قائم کاملا ازاد است.

در حالت اول که محلول وصل انشعاب با لوله ی قائم درون بتن قرار گرفته طبعا نیازی به بست ثابت وجود ندارد ولی برای ان که بتواند به ازادی در جهت عمودی حرکت نموده و در عین حال از محور خود خارج نشود ضمن محاسبه ی تغییرات طول و در نظر گرفتن ان باید از بست های غیر ثابت استفاده شود. چنانچه ارتفاع سقف بیش از 3 متر نباشد اختصاص دادن یک بست غیر ثابت و نصب ان در وسط لوله کافی می باشد.

در حالت دوم استفاده از بست های ثابت و غیر ثابت هر دو ضروری است. لذا با در نظر داشتن تغییرات طولی ،قسمت سوکت دار را باید استفاده از بست کاملا ثابت نمود و برای فاصله ی بین دو بست ثابت مانند حالت قبل از یک بست غیر ثابت استفاده کرد.

نصب لوله های افقی و نحوه ی استفاده از بست ها     

در سیستم پوش فیت پلی ران اتصال ،وجود سوکت در لوله ها و اتصالات عملا نیاز به موفه را که در واقع نوعی اتصال برای فراهم ساختن امکان حرکت لوله هاست از بین برده و تمامی لوله ها می توانند به خوبی و با حفظ حالت اب بندی خود تاثیر تغییرات طول ناشی از نوسانات دما را خنثی سازد. برای ان که لوله ها قادر باشند که در داخل سوکت ها حرکت کنند باید سوکت ها کاملا در محل خود ثابت نگه داشته شده و لوله های واقع در بین ان ها با استفاده از بست های غیر ثابت به سطوح ساختمان وصل شوند. بست های غیر ثابت در عین حال که لوله ها را در امتداد شده نگه می دارند مانع حرکت لوله ها در داخل سوکت ها نمی شوند.

به طول کلی در مورد لوله های افقی واقع در زیر سقف ها ضمن رعایت شیب کافی ضروری است که علاوه بر ثابت نگه داشتن تمامی سوکت های متصل به لوله از بست های غیر ثابت هم در فواصل ان ها استفاده شود. فاصله مناسب بین بست ها در این شرایط حدود 10 برابر قطر اسمی لوله ذیربط است. توجه شود که در محل تمامی انشعاب ها باید از بست های ثابت استفاده شود.

بست ها ،ساپورت ها و کلیه وسایلی که برای نگه داشتن اجزاء سیستم در موقعیت های تعیین شده از ان ها استفاده می شود باید از استحکام و قدرت کافی برخوردار باشند. به طورکلی با توجه به شیب ،فاصله لوله ها تا سطوح ساختمانی بهتر است در کم ترین حد ممکن باشد ،زیرا که این امر به ثبات بیشتر سیستم کمک می کند.

نصب دریجه های بازدید                                             

دریچه های بازدید باید به خوبی و کاملا در دسترس قرار داشته باشند به نحوی که استفاده از ابزارهای مخصوص پاک کردن و رفع گرفتگی مجاری به سهولت میسر شود. این دریچه ها از دیوار مقابل خود نباید کم تر از 45 سانتی متر فاصله داشته باشند. دریچه بازدید باید کاملا اب بند بوده و خروج هوا و پسآب حتی به میزان اندک از ان ممکن باشد. چنانچه به دلیل موقعیت احتمال یخ زدن این دریچه ها وجود داشته باشد ضروری است که تدابیر لازم برای جلوگیری از این پدیده در نظر گرفته شود. نصب دریچه های بازدید دراماکنی مانند قنادی ،نانوایی ،قصابی و یا هرجای دیگری که با پخت و پز و تهیه مواد خوراکی مرتبط است ممنوع می باشد.

 

نصب دریچه های بازدید در نقاط زیر در هر سیستمی الزامی است :

  • در بلند ترین نقطه هر لوله جانبی فاضلاب
  • در هرکجا که لوله های جانبی با زاویه ای بزرگ تر از 45 درجه تغییر جهت داشته باشند
  • در پایین ترین قسمت لوله قائم فاضلاب ،قبل از زانوی پایین لوله
  • در هر نقطه از لوله قائم فاضلاب که برای تست اب بندی دسترسی به ان لازم باشد
  • روی لوله اصلی خروجی با فاصله حداکثر 30 متر از یکدیگر
  • در انتهای لوله خروجی بلافاصله بعد خروج از ساختمان

تغییرات طولی ناشی از دما در سیستم پوش فیت پلی ران

پلی پروپیلن هم مانند سایر مواد در اثر تغییرات دما منقبض و یا منبسط می شود. افزایش دما با افزایش طول و کاهش ان با کوتاه تر شدن طول لوله همراه است.

ضریب انبساط طولی پلی پروپیلن مصرفی در ساخت پوش فیت  پلی  ران معادل 1- °4c- 10×1/1  است. بدین معنی که هر متر از لوله و اتصالات ساخته شده از این ماده له ازاء هر درجه سانتی گراد تغییر دما به اندازه 0/11 میلی متر تغییر طول خواهد داشت. در مقایسه ،ضریب انبساط طولی پلی تیلن 1- °4c- 10×1/9 یعنی حدودا 1/7 برابر از پلی پروپیلن می باشد.

 

 

لوله و اتصالات سیستم پوش فیت پلی ران هم مانند تمامی سیستم های دیگری از استاندارد DIN19560 پیروی می کنند برای استفاده در داخل ساختمان طراحی و ساخته شده است از این رو با توجه به شرایط دمای درون ساختمان ها و گسترده نبودن طیف تغییرات حرارتی در پسآب خروجی از سرویس ها تجهیزات بهداشتی ،تغییرات طول در اجزاء سیستم هم چندان قابل توجه نخواهد بود و در نتیجه استفاده از این نوع لوله ها هم برای توالت با دمای پسآب خروجی 20-15 درجه سانتی گراد و هم برای ماشین ظرفشویی ،یا سینک اشپزخانه که دمای پسآب ان ها ممکن است تا 70 درجه سانتی گراد برسد بدون هیچ گونه محدودیتی مورد توصیه قرار گرفته است. از ظرفی با توجه به وجود سوکت های متعدد ،تغییرات طولی در سیستم پوش فیت پلی ران اصولا دارای اهمیت قابل توجهی نخواهد بود.

در هر حال باید توجه شود که همیشه تغییرات دما با افزایش طول همراه نیست بلکه در شرایطی کاهش طول هم ممکن است دیده شود. نصب و اجرای این سیستم گرچه بسیار اسان است ،اما برای به دست اوردن سیستمی بدون مشکلات بعدی ،کار باید با دقت و منطبق با تکنیک های توصیه شده نجام پذیرد.

همواره در نظر داشته باشید :

با توجه به انبساط حرارتی و برای میسر ساختن حرکت لوله ها ،پس از ان که لوله تا انتها به درون سوکت رانده شد. دور ان را با یک قلم ضد اب علامت گذاری کرده و سپس به اندازه ی 10 سانتی متر لوله را بیرون بکشید. پس از پایان کار و قبل از تست نهایی از وجود علامت در کنار سوکت ها مطمئن شوید.

(توصیه ی فوق مربوط به حالتی است که طول لوله ی وارد به سوکت بیش از یک متر باشد.)

خرید لوله و اتصالات پوش فیت پلی ران (سایلنت)

خرید لوله و اتصالات پوش فیت پلی ران

خرید لوله و اتصالات مستر فیت

خرید بست های پلی ران

خرید ابزار پوش فیت

تگها : قوانین اجرای پوش فیت , پوش فیت پلی ران , قوانین , قوانین کلی اجرا و نصب پوش فیت , قوانین کلی اجرا و نصب
ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');