لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

ساخت سازه‌های غیراستاندارد خطرناک‌تر از زلزله برای جان انسان‌ها


تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۰۸/۱۸ --- کد خبر ۴۴۰

مدیر مرکز خدمات تخصصی خاک و مصالح ساختمانی جهاد دانشگاهی استان یزد با تأکید بر اهتمام به بحث کنترل کیفی مصالح ساختمانی به‌عنوان یکی از راهکارهای تأمین ایمنی ساختمان در برابر حوادث، گفت: ساخت سازه‌های غیراستاندارد،‌ بیشتر از زلزله جان و سلامتی انسان‌ها را تهدید می‌کند.

«وحید خبیری» در حاشیه افتتاح ساختمان جدید مرکز خدمات تخصصی خاک و مصالح ساختمانی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان نظام مهندسی و صنعت ساختمان در راستای تقویت بحث ایمنی کار،‌ اظهار کرد: ساخت سازه‌های غیراستاندارد،‌ بیشتر از زلزله جان و سلامتی انسان‌ها را تهدید می‌کند.

وی با بیان نقش فعالیت‌های آزمایشگاهی در بحث ساخت و سازهای مختلف، افزود: ترویج بحث کنترل کیفی از جمله راهکارهای موثر در حفظ سرمایه‌های ملی و تأمین امنیت جانی مردم است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی خاک و مصالح ساختمانی جهاددانشگاهی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث ساخت و ساز و تأمین ایمنی و استانداردهای لازم برای انواع مصالح ساختمانی، گفت: آزمایشگاه کنترل کیفی مصالح ساختمانی وابسته به جهاد دانشگاهی استان یزد که از آزمایشگاه‌های مورد اعتماد اداره‌کل استاندارد استان نیز هست، فعالیت‌های پژوهشی و تولید محصول را انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که آزمایشگاه جهاد دانشگاهی یزد، نخستین آزمایشگاه کشور است که موفق به کسب استاندارد ایزو 17025 در زمینه مصالح ساختمانی شده است،‌ خاطرنشان کرد: وجود نیروی‌های متخصص و متعهد را از ویژگی‌های این آزمایشگاه و مرکز تخصصی است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های متعدد مرکز خدمات تخصصی خاک و مصالح ساختمانی جهاد دانشگاهی یزد، تصریح کرد: این مرکز در طرح‌های شاخص استان نقش مهمی ایفا کرده و نزدیک به 10 سال است که از نظر فنی و کیفیتی،‌ آزمایشگاه امین شهرداری یزد است.

خبیری آزمایشگاه بتن، ‌سنگ دانه،‌ آجر،‌ موزائیک و ‌قیر آسفالت را از آزمایشگاه‌های زیرمجموعه این مرکز دانست و گفت: فعالیت‌های مشاوره‌ای و مباحث مربوط به کنترل کیفی طرح‌های عمرانی، راه‌سازی و سازه از دیگر اقداماتی است که در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

وی کیفیت، سلامت پرسنل و سرعت همراه با دقت را از ویژگی‌های شاخص این مرکز خواند و در خصوص چشم‌انداز تعیین شده برای این مرکز نیز گفت: حرکت به سمت فعالیت بیش از پیش در حوزه گروه مواد نوین و پژوهش‌های جدید در بخش‌های زمین‌شناسی، انجام شاخص‌های آزمایشگاهی و آموزش پرسنل دستگاه‌های مختلف از جمله موارد در دستور کار این مرکز در چشم‌انداز آینده مرکز است.

خبیری با بیان این‌که بسیاری از مشکلات سازه‌های غیراستاندارد بعد از سال‌ها پس از ساخت سازه مشخص می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: بحث آزمایش و کنترل کیفیت مصالح از وارد شدن آسیب اساسی به ساختمان‌ها حتی بعد از چندین سال جلوگیری می‌کند.

ایسنا

تگها : سازه‌های غیراستاندارد , مصالح ساختمانی , ایمنی ساختمان
ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');