لطفا قبل از اقدام به خرید ، جهت استعلام قیمت قطعی و موجودی تماس حاصل فرمایید :

۸۸۷۵۸۵۹۷ | ۸۸۷۵۸۶۹۹ | ۸۸۷۳۹۰۰۰

سبد خريد 0 سبد خريد 0
0 کالا

آموزش نصب لوله و اتصالات پوش فیت


تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ --- کد خبر ۵۱۶

آموزش نصب لوله و اتصالات پوش فیت

پوش فیت ها نسل جدید و با کیفیت از لوله و اتصالات فاضلابی می باشند که در دو نوع سایلنت و معمولی موجود می باشند که نوع سایلنت آن هیچ گونه صدای جریان عبوری سیال را در داخل ساختمان حس نمی کنید.

لوله و اتصالات پوش فیت دارای سوکت می باشند که برای نصب این اقلام می بایست سوکت ها را به یکدیگر متصل نمود . توجه نمایید در لوله و اتصالات پوش فیت ، سمتی از اقلام که دارای سوکت می باشند می بایست به سمتی از اقلام متصل شوند که دارای سوکت نمی باشند .
برای نصب لوله و اتصالات پوش فیت می بایست از یکسری قوانین ساده و پیش افتاده پیروی نمود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت :

تمیز کردن محل اتصال

وجود سنگ ریزه و مواد اضافی در محل سوکت ها باعث آسیب رسیدن به محل اتصال می شود لذا توضیه می گردد که قبل از انجام فرآیند اتصال ، با یک پارچه تمیز محل اتصال را تمیز کنید.

استفاده از مایع روان کننده

پس از تمیز نمودن محل اتصال میان لوله و اتصالات و برای جا زدن می بایست از مایع روان کننده و یا مایع ظرفشویی استفاده نمود ، دلیل استفاده از مایع روان کننده مخصوص پوش فیت این می باشد که لوله و اتصالات بدون هیچ فشاری وارد همدیگر شوند زیرا ایجاد تنش فشاری بالا باعث عدم آب بندی در محل اتصال می شود .

نکته : توصیه می گردد در مرحله اول از مایع روان کننده مخصوص پوش فیت استفاده کنید و در صورت در دسترس نبودن آن از مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای روان کاری محل اتصال میان لوله و اتصالات پوش فیت به هیچ عنوان از روغن و گریس استفاده نکنید زیرا باعث خوردگی آلیاژ پلیمر لوله و اتصالات می شود.

نحوه نصب لوله و اتصالات پوش فیت

بهتر است که لوله و اتصالات را در حالت افق قرار داده و اتصال را برقرار نمود. برای برقراری اتصال میان لوله و اتصالات می بایست هر دو اقلامی که قرار است به یکدیگر متصل شوند در یک راستا قرار گیرند و هیچ گونه زاویه ایی نسبت به یکدیگر نداشته باشند زیرا در صورت زاویه دار بودن نسبت به یکدیگر ، باعث ایجاد فشار در محل اتصال می شود.

در نظر گرفتن میزان انبساط لوله و اتصالات پوش فیت

به واسطه عبور سیالات و تغییرات دمایی امکان انبساط لوله و اتصالات وجود دارد لذا می بایست برای مهار این مشکل به صورت زیر عمل نمود :
برای جلوگیری از ایجاد فشار ( تنش حرارتی ) می بایست حداقل 10 میلی متر از سوکت فاصله داشته باشد تا بر اثر انبساط هیچ گونه فشاری به لوله و اتصالات وارد نشود .

نصب دریچه های بازدید

برای تست و بازدید و رفع گرفتگی مجاری باید در مسیرهای افقی دریچه های بازدید تعبیه شود. دریچه های بازدید باید به خوبی و کاملا در دسترس قرار داشته باشند به نحوی که استفاده از ابزارهای مخصوص پاك کردن و رفع گرفتگی مجاری به سهولت میسر شود. این دریچه ها از دیوار مقابل خود نباید کمتر از ۵۱سانتیمتر فاصله داشته باشند. دریچه بازدید باید کاملا آب بند بوده و خروج هوا و پساپ حتی به میزان اندك از آن ناممکن باشد. چنانچه به دلیل موقعیت احتمال یخ زدن این دریچه ها وجود داشته باشد ضروری است که تدابیر لازم برای جلوگیری از این پدیده در نظر گرفته شود.

نصب دریچه های بازدید در اماکنی مانند قنادی، نانوایی، قصابی و یا هر جای دیگری که با پخت و پز و تهیه مواد خوراکی مرتبط است ممنوع میباشد.

نحوه استفاده از بست ها

وجود سوکت در سیستم پوشفیت، نصب را سریع و آسان نموده و با در نظر گرفتن این مطلب برای نصب در زیر سقفها ضمن رعایت شیب کافی، ضروری است که از بستهای ثابت برای ثابت نگه داشتن سوکتها و از بستهای غیرثابت در فوايل آن استفاده شود. فاصله مناسب بین بست ها در این شرایط حدود ۵۱برابر قطر اسمی لوله ها میباشد.
بستها و ساپورتها و کلیه وسایلی که برای نگه داشتن اجزاء سیستم استفاده میشود باید از مقاومت و استحکام کافی برخوردار باشد. برای ثبات بیشتر سیستم در هنگام نصب باید توجه داشت که لوله ها با سطوح ساختمانی کمترین فاصله را داشته باشند.

فاصله بین بست ها

در نصب لوله های قائم معمولاً از دو نوع بست ( ثابت و غیر ثابت) استفاده میشود.
لوله های قائم ممکن است در دو وضعیت زیر قرار گیرند:
۱- بخشی از لوله ی هائم که به انشدا و سوکت مرتبط است در تمام طبقات درون مصالح ساختمانی (بتن) قرار گیرد
۲ – حالتی که در آن تمامی طول لوله هائم کاملا آزاد است.
در حالت اول که محل وصل انشعاب با  لوله ی قائم درون بتون قرار گرفته طبعاً نیازی به بست ثابت وجود ندارد ولی برای آن که بتواند به آزادی در جهت عمودی حرکت نموده و در عین حال از محور خود خارج نشود ضمن محاسبه تغییرات طول و در نظر گرفتن آن باید از بستهای غیر ثابت استفاده شود. چنانچه ارتفاع سقف بیش از ۳متر نباشد اختصاص دادن یك بست غیر ثابت و نصب آن در وسط لوله کافی است.
در حالت دوم استفاده از بستهای ثابت و غیر ثابت هر دو ضروری است. لذا با در نظر داشتن تغییرات طولی، قسمت سوکت دار را باید با استفاده از بست کاملا ثابت نمود و برای فاصله ی بین دو بست ثابت مانند حالت قبل از یك بست غیر ثابت استفاده کرد معمولا جهت نصب لوله های پوشفیت در رایزر عمودی از دو عدد نبشی با فاصله ۵سانتیمتر از یكدیگر استفاده میشود که بتواند لوله توسط بست نگهدارنده حرکت طولی داشته در نتیجه محور لوله از ابتدا تا انتها در یك راستا و تراز باشد.

نصب و شیب بندی لوله های افقی

جهت تخلیه مناسب فاضلاب بایستی لوله های افقی دارای شیب مناسب و یکنواخت باشند. بدین منظور در طول مسیر افقی لوله ها، بر اساس جدول زیر میتوانید حداقل شیب لازم را به دست آورید، شیب مورد نظر را باید با تغییر طول بست های سقفی ایجاد نمود.

فاصله بین بست ها

تست بعد از نصب و آب بندی پوش فیت فاضلابی

بعد از اجرای سیستم لوله کشی فاضلابی پوش فیت نیاز است تمامی اتصالات بصورت کامل از نظر شکستگی ، مقاومت و نشتی تست شوند ، به این منظور بعد از نصب جریان آب را در لوله ها به مدت 6 ساعت بر قرار می نماییم و در مدت جریان داشتن آب ناظر یا پیمانگار بایستی بصورت تمام وقت وضعیت نشتی و آب بندی لوله ها را زیر نظر داشته باشد و در صورت مشاهده نشتی یا شکستگی اتصال مشکل دار را تعویض کرده و مراحا تست را دوباره انجام دهد تا از صحت سیستم لوله کشی پوش فیت اطمینان کامل حاصل شود .
با رعایت قوانین پیش افتاده ذکر شده می توانید راندمان و کارایی لوله و اتصالات پوش فیت را بالا برد و مدت زمان استفاده از این اتصالات را افزایش داد .

جهت خرید لوله و اتصالات پوش فیت با شماره 02188758699تماس حاصل فرمایید. همچنین برای مشاهده لیست قیمت و کاتالوگ به لینک زیر مراجعه فرمایید :

لوله و اتصالات پوش فیت پلی ران

لوله و اتصالات پوش فیت سایلنت پلی ران


 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 0 نظرات تایید نشده: 0
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی
طراحی سایت با مهریاسان
window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){ dataLayer.push(arguments); } gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-99835259-2');